Pakkovenäjä-peilaus
Pakkovenäjä-peilaus
Christina Gestrinova: "Pakkovenäjä on rikkaus"
http://jaska.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1 ... on-rikkaus
Peilaan opettavaisuuden nimissä, kuinka järkeviltä pakon puolustajien kommentit kuulostavat, jos kieleksi vaihdetaan ruotsin tilalle venäjä...
http://jaska.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1 ... on-rikkaus
Peilaan opettavaisuuden nimissä, kuinka järkeviltä pakon puolustajien kommentit kuulostavat, jos kieleksi vaihdetaan ruotsin tilalle venäjä...
Re: Pakkovenäjä-peilaus
Kiitos! Erityisen ylpeä pedagogisesti olen tuosta "pohtikaa ryhmissä" -kohdasta.NRR kirjoitti:☆
Aivan huipputeksti!

Olet syystä ylpeäJaska kirjoitti:Kiitos! Erityisen ylpeä pedagogisesti olen tuosta "pohtikaa ryhmissä" -kohdasta.NRR kirjoitti:☆
Aivan huipputeksti!

-
Jaska!
Olet mielestäni hiukan uhkarohkea kyseenalaistaessasi Haglundin henkisen kapasiteetin. Olen kanssasi samaa mieltä, mutta suruilla on valtava verkosto . . . olet vielä nuori... joten varovasti . . . näin on valitettavasti sanottava vielä vuonna 2014.
Suomenkieliset eivät ole itsenäisiä ennen kuin pääsemme pakkokielestä . . . ja muutenkin vasta sitten, kun koulutusmahdollisuudet ovat tasan.
Olet mielestäni hiukan uhkarohkea kyseenalaistaessasi Haglundin henkisen kapasiteetin. Olen kanssasi samaa mieltä, mutta suruilla on valtava verkosto . . . olet vielä nuori... joten varovasti . . . näin on valitettavasti sanottava vielä vuonna 2014.
Suomenkieliset eivät ole itsenäisiä ennen kuin pääsemme pakkokielestä . . . ja muutenkin vasta sitten, kun koulutusmahdollisuudet ovat tasan.
Minusta on objektiivisestikin selvää, että Haglundin pelko on saavuttanut vainoharhaisuuden tason. Mitenpä sen siistimmin ilmaisisi, kun en tunne psykiatrista tautiluokitusta.Hannu Jussi kirjoitti:Jaska!

-
Jaska!
Vaaralliset, arvaamattomasti käyttäytyvät viholliset on pidettävä loitolla!
Mutta - kiitos naurusta
Vaaralliset, arvaamattomasti käyttäytyvät viholliset on pidettävä loitolla!
Mutta - kiitos naurusta

Tämä on todella vapauttavan valaiseva teksti - se näkyy siitäkin, keitä ei ole ilmaantunut keskusteluosioon.
Ole hyvä:Jaska kirjoitti:Mitenpä sen siistimmin ilmaisisi, kun en tunne psykiatrista tautiluokitusta.
DSM-IV:n mukaan narsistiselle persoonallisuushäiriölle ovat ominaisia laaja-alaiset suuruuskuvitelmat, ihailun tarve ja empatian puute. Se on psykiatrinen diagnoosi, joka määritellään vähintään viidellä seuraavista oirekriteereistä:[7]
1) suuret käsitykset itsestään eli liioittelee saavutuksiaan (ilman minua Suomea ei olisi)
2) keskittyy mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta; uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot (eivät siis ainakaan persut tai tupauunot)
3) vaatii korostunutta ihailua (perustaa jopa tv-kanavan sitä varten)
4) mielestään oikeus erityiskohteluun (minä en olekaan neekeri tai venäläinen)
5) muiden hyväksikäyttö (voisivat ainakin päivystää siltä varalta, että haluan joskus käyttää hyväksi)
6) empatian puute (kaikki eri mieltä olevat ovat natseja)
7) kateus, tai uskoo muiden kadehtivan häntä (bättre folkia pitääkin kadehtia)
8) ylimielisyys ja röyhkeys (0.1% on enemmän kuin 99%)
jlo:n lista on aika hauska.
Kiitos!jlo kirjoitti:Ole hyvä:Jaska kirjoitti:Mitenpä sen siistimmin ilmaisisi, kun en tunne psykiatrista tautiluokitusta.
DSM-IV:n mukaan narsistiselle persoonallisuushäiriölle ovat ominaisia laaja-alaiset suuruuskuvitelmat, ihailun tarve ja empatian puute. Se on psykiatrinen diagnoosi, joka määritellään vähintään viidellä seuraavista oirekriteereistä:[7]
1) suuret käsitykset itsestään eli liioittelee saavutuksiaan (ilman minua Suomea ei olisi)
2) keskittyy mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta; uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot (eivät siis ainakaan persut tai tupauunot)
3) vaatii korostunutta ihailua (perustaa jopa tv-kanavan sitä varten)
4) mielestään oikeus erityiskohteluun (minä en olekaan neekeri tai venäläinen)
5) muiden hyväksikäyttö (voisivat ainakin päivystää siltä varalta, että haluan joskus käyttää hyväksi)
6) empatian puute (kaikki eri mieltä olevat ovat natseja)
7) kateus, tai uskoo muiden kadehtivan häntä (bättre folkia pitääkin kadehtia)
8) ylimielisyys ja röyhkeys (0.1% on enemmän kuin 99%)