Minähän yritin herättää tätä keskustelua, mutta kotihurrimme (sarkastinen ilmaus) JEA kehotti minut ostamaan ratikkalipun.NRR kirjoitti:Tässä jo muutamaan kertaan lainaamani odottava äiti kirjoittaa nyt näin (käännös):
Ehkä pakollinen ruotsinopetus kaikille on epäonnistunut yritys, mutta siinä tapauksessa peräänkuulutan kestävää ratkaisua palveluihin NYT. Tätä on jankutettu nyt edestakaisin ja joka kerta, kun tästä tulee debatti, joutuu ruotsinkielisenä tuntemaan itsensä taakaksi yhteiskunnalle. Minä en halua olla mikään taakka, minä haluan ne viranomaispalvelut ja muut palvelut, joihin minulla on oikeus.
Hän mainitsi myös pelot hälytyskeskusten kielitaidottomuudesta (meillä kaikilla lienee pelkoja hälytyskeskusten toimivuuden suhteen, ovat ne niin rankkojen säästöjen ja keskitysten jäljiltä kieltäytyväisiä ja ambulanssitkin eksyväisiä) ja vaikkapa ruotsinkielisten lääkäripalvelujen heikkoudesta. Löytyisikö ostopalvelutakuuna yksityiseltä puolelta?
Mitkä ne kymmenen painopistealuetta ovat, joita erityisesti pitää turvata ?
Miten tamperelaisen IT-insinöörin pakolla päähän paukuttama pakkoruotsi auttaa ruotsinkielistä synnyttäjää
hänen soittaessaan hätäkeskukseen ?
Pakkoruotsi kohdentaa ruotsin kielen resurssit väärin! Eikö se mene synnyttäjän tajuntaan ?
Nyt tarvittaisiin suomenruotsalaista kommunitarismia: Ruotsinkielisten nuorukaisten pitää mennä hätäkeskuskursseille Vaasaan
turvaamaan ruotsinkielinen palvelu. Nyt on ruotsinkielisillä näytön paikka tehdä jotain konkreettista oman väkensä hyväksi.
Puitteet ovat valmiina!