Tämä alue on avoin kaikille rekisteröityneille käyttäjille. Muille alueille voivat kirjoittaa vain yhdistyksen jäsenet.
-
Hannu Jussi
Lukematon viesti
Kirjoittaja Hannu Jussi » 24.10.2012 22:44
Olen seurannut pakkoruotsikeskustelua n. 2 vuotta - niistä tv-illoista lähtien. Vasta tuolloin oivalsin ruotsinkielisiksi itseään nimittävien julkeuden.
Olen tosi iloinen tulevasta Tamperelaisten bussikampanjasta. Se herättää iloa ja toivoa. Kiitos siitä

-
Hannu Jussi
Lukematon viesti
Kirjoittaja Hannu Jussi » 25.10.2012 01:21
Identiteetistä vielä.
Lainaan Helsingin yliopistossa luettavaa pakollista erään ”aineen” tenttikirjaa; julkaisuvuosi 2007.
Tässä kerrotaan keskiajan kivikirkkojen kalkkimaalauksista.
”…Yhtäältä ne suurimman osan historiaansa kuuluivat kaukaiseen paavilliseen menneisyyteen ollen siten hiukan epäilyttäviä. Toisaalta ne rakensivat ja ylläpitivät yhteisön identiteettiä ja sen tietoisuutta syvällä menneisyydessä olevista juurista. Käsitykseni mukaan Suomessa keskiajan ja uuden ajan alkupuolen alussa asuneet ihmiset perustelivat mahdollisuuksien mukaan olemassaolonsa oikeutta ja paremmuuttaan muihin nähden kirkkonsa korkean iän ja sen sisällä olevien muistojen avulla.”
Koko kirja on täynnä hirrrrveätä svetismiä ja sisältö on ym. kaltainen. Olen järkyttynyt!