Apropos fiksut suomenkieliset, jotka eivät tuhlaa aikaansa ruotsiin..heitä pelottavat kaikkein eniten ne fiksut suomenkieliset, jotka eivät lukisi ruotsia.
Tällainen hauska esimerkki löytyi:
Ilmeisesti virkamiesruotsin todistuksen sai aikoinaan "lahjomalla",
joten RKP tukki sen porsaanreiän voimatoimilla - kollektiivisella rangaistuksella koko
suomenkieliselle väestölle!
Vai mitä sanotte tästä ? Onko "aika kultaa muistot" -tarinointia vai totista totta ennen
jokaiseen korkeakoulututkintoon ujutettua virkamiespakkoruotsia ?
Nimitykseni virkaan ei ollut kuitenkaan niin selvää, kuin olin kuvitellut. Oli vappuaatto ja viimeinen hakemuksen jättöpäivä. Huomasin tuolloin, että minulta puuttui todistus ruotsin kielen tyydyttävästä taidosta. Ainoa tähän hätään käsiini saamani kuulustelija oli vanha harmaatukkainen, kyynärpäihinsä nojaava ja kumarassa istuva mies.
Kalle Sorainen osoitti luovuutta ja hiljaista huumoria antamalla minulle kolmen tunnin tenttaamisen jälkeen todistuksen, juuri ennen vappujuhlien alkamista. Hän peri kaksinkertaisen maksun käskien tulla viikon kuluttua uudestaan, koska en kuulemma osannut mitään. Täytyy jälki käteen myöntää, etten mennyt toista kertaa tenttaajani luo. Ja näin minulle avautui tie oikeusministeriöön.
http://huttunenpekka.blogspot.fi/2016/0 ... ielen.htmlTietoja minusta
Pekka Huttunen
Oikeusministeriön entinen suunnittelupäällikkö ja valtiovarinministeriön entinen ylijohtaja ja konsultti. Nykyinen tietokirjailija ja yrittäjä. Pro Oeconomia finalisti. Kirjoittaa näkökulmia päivän kysymyksistä ja tekstejä arkielämästä. Luki-häiriö vaani väsymättä.