Jan-Erik Andelin kirjoitti:Jari Helispuro kirjoitti:huomataan, miksi A on täällä. Miksi ylipäätään kannattaa osallistua hänen kommentteihinsa. Ne eivät edusta edes maltillista suomenkielistä näkemystä, vaikka aluksi yritti ne siksi naamioidakin. Todellinen karva paljastui yllättävän aikaisessa vaiheessa. Hänet tänne lähettänyt varmasti on pettynyt.
Mitä sinä arvelet A:n tehtävän täällä olevan? Jakaa säätiörahaa YV-viestien avulla? Oikeasti? Niin kauan kun väitetään, että suomenruotsalaisilla on joku osallisuus tässä kielivalinta-asiassa, niin minä opin täällä hyödyllisiä asioita, kun toiset taas kyselevät minun mielipiteitäni ja kokemuksiani.
Sitten kun ryhdytte keskenänne päivittelemään miksei sinun puoluettasi äänestetty vielä enemmän, ja miksi kukaan perussuomalainen ei lähtenyt hallitukseen vaikkapa opetusministerin nöyrään tehtävään, tekemään näistä kielivalinta-asioista lopullisesti selvää, niin minulla ei ole siihen asiaan mitään lisättävää. Vapaa kielivalinta on nimenomaan suomenkielisten oma demokratian opinnäyte. Ihme, ettei mitään saada aikaan.
"Niin kauan kun väitetään, että suomenruotsalaisilla on joku osallisuus tässä kielivalinta-asiassa, niin minä opin täällä hyödyllisiä asioita, kun toiset taas kyselevät minun mielipiteitäni ja kokemuksiani."
Miksi ei väitettäisikään? Mutta miksi suomenruotsalaiset määrittelevät suomenkielisten asioita, on aika hämmentävää. Hienoa, jos pystyt keräämään kokemuksiasi ja ehkäpä viet terveisiä eteenpäin, vaikka sinne Magman suuntaan. Sillä tuskin on kuitenkaan mitään vaikutusta mihinkään.
"Sitten kun ryhdytte keskenänne päivittelemään miksei sinun puoluettasi äänestetty vielä enemmän--" Arvaa vaan kuinka paljon enemmän päivittelevät vihreät, kd, vas ym! Ehkä ovat liikaa kiinni ruotsissa? Tosin täytyy muistaa että vaaleissa ei äänestetä koskaan jonkin yhden asian vuoksi vaan ehdokkaan valintaan on monia syitä. Olen paljon nähnyt vastaavia heittoja että kansa on valinnut edustajansa jne.
"--miksi kukaan perussuomalainen ei lähtenyt hallitukseen--" Syyn tiedät, ja minusta osittain olikin harmillinen ratkaisu, joskin siinä tilanteessa oikea.
"Vapaa kielivalinta on nimenomaan suomenkielisten oma demokratian opinnäyte." Näin on. Heti kun se saadaan toimimaan. Onko sinusta demokraattista lain valmisteluun perustettavien työryhmien kokoonpano?