Soini lopettaa ruotsin puhumisen

Tämä alue on avoin kaikille rekisteröityneille käyttäjille. Muille alueille voivat kirjoittaa vain yhdistyksen jäsenet.
Viesti
Julkaisija
TK
Viestit: 2514
Liittynyt: 19.11.2008 01:26

Soini lopettaa ruotsin puhumisen

#1 Lukematon viesti Kirjoittaja TK » 09.02.2012 22:51

Soini on ilmoittanut lopettavansa ruotsin puhumisen syksyn kunnallisvaaleihin asti.
http://www.hs.fi/politiikka/Soini+lopet ... 5555351292

Soinin ideaa laajentaen ruotsin puhumisen lakosta voisi tehdä kamppanjan: Kieltäydy puhumasta ruotsia siihen asti, kunnes koulujen pakkoruotsi lakkautetaan!

Hannu Jussi
Viestit: 1108
Liittynyt: 02.04.2011 19:32

Re: Soini lopettaa ruotsin puhumisen

#2 Lukematon viesti Kirjoittaja Hannu Jussi » 10.02.2012 00:01

Jos Soini pitäisi lakkonsa, eikä vain siihen saakka kunnes on oppinut premmin, kunnioittaisin häntä enemmän. Itse olen ollut ruotsinkielen lakossa viime keväästä lähtien, hyvin pientä hankaluutta on ollut ei minulle vaan ruotsinkieliselle väestölle joka ei helpolla ymmärrä yksinkertaisia suomen sanoja.
esim.
Pyytäessäni yksi tumma nekku, eivät karkki/leivonnaiskaupassa tienneet mitä haluaisin. No suostuin näyttämään suomeksi ja väläytin ystävällisesti hampaitani lähtiessäni - kauppaan jäi sekavassa tilassa oleva palveluammatin harjoittaja.
Tarkoitukseni ei ole aiheuttaa antipatiaa tai hämmennystä, vaan herättää porukkaa ymmärtämään missä maassa asutaan... joskus sitä voi kohdata jopa suomalaisen.

Ehkäpä joidenkin vuosien kuluttua, suruista ei ole hienoa osata huonosti suomea.

.... Taidan olla melkoinen mestari vuodattelemaan tyhmyyksiä, sorry!

Vastaa Viestiin