Vihreä leidi vaatii, että "kunnon kansalainen sivistää itseään ruotsilla" eikä yritä ajatella itse

Tämä alue on avoin kaikille rekisteröityneille käyttäjille. Muille alueille voivat kirjoittaa vain yhdistyksen jäsenet.
Viesti
Julkaisija
NRR
Viestit: 9797
Liittynyt: 10.02.2013 15:38

Vihreä leidi vaatii, että "kunnon kansalainen sivistää itseään ruotsilla" eikä yritä ajatella itse

#1 Lukematon viesti Kirjoittaja NRR » 11.02.2020 10:35

Tässä on nyt sitten pakkoruotsin perusteet vihreältä leidiltä twitteristä:

"Mulle on olemassa isänmaa Suomi,
joka on kaksikielinen,
jossa saa maailman parasta ilmaista peruskoulutusta,
johon liittyy oppivelvollisuus.
Kunnon kansalainen sivistää itsensä
opetusohjelman mukaan niillä oppiaineilla,
jotka varmistavat parhaat avut elää
suomalaisessa kaksikielisessä & tasa-arvoisessa yhteiskunnassa.
Jos nämä demokraattiset säännöt ei sovi,
voi tosiaan muuttaa muualle."


Onpa tekstiä.

Kirjoittaja ei näytä huomaavan omaa ylemmyydentuntoaan ja käsitteiden epäloogista käyttöä.

Peruskoulun maksaa jokainen veroissa, se ei ole ilmainen.

Peruskoulussa tulisi oppia ajattelemaan, ei vaikenemaan.

Ajattelukykyinen, vapaa kansalainen ei pomota muita ja kutsu sitä demokraattisiksi säännöiksi.

Millainen asenne muihin tuottaa tällaista tekstiä?

"Minun Suomeni, minun sääntöni, teidän velvollisuutenne - tai maasta pois!"

NRR
Viestit: 9797
Liittynyt: 10.02.2013 15:38

Re: Vihreä leidi vaatii, että "kunnon kansalainen sivistää itseään ruotsilla" eikä yritä ajatella itse

#2 Lukematon viesti Kirjoittaja NRR » 11.02.2020 11:23

Pakon pitkittäjillä on omanlainen käsitys demokratiasta.

Pakkoruotsin puolustaja aloittaa:
Koska Suomessa on yksi maailman parhaista ilmaisista peruskoulutuksista, on luonnollista että "ilmaisuus" ei tule vastikkeetta, eli meillä on myös oppivelvollisuus, vaikka se oikeasti on "oppietuoikeus". Jos ilmainen koulutus ei kelpaa, voi tosiaan muuttaa muualle --- on ikävää jos on tällaisia "pakkomielteitä" kun on kysymys etuoikeudesta
Peruskoulua kehitetään kaiken aikaa, myös oppiaineet ovat muutoksessa, viimeksi nousi esiin katsomusaineita odottava remontti. Muutoksia ei voi estää vetoamalla maailman parhaaseen peruskouluun. Demokratiassa valistuneita kansalaisia kuullaan, myös ruotsin pakon purkamisessa.
Kyllä, demokratia toimii juuri niin: viime vuonna valittu hallitus päätti palauttaa yo-ruotsin, eli etuoikeus ruotsin opiskeluun tulee säilymään.
Tässä juuri demokratia ei toteudu, sillä äänestäjät eivät tätä tahtoneet eivätkä tahdo. RKP:n pelisilmä ja lobbaustaito eivät ole demokratiaa.
Heh, demokratia ja tasa-arvo toimii juuri näin, eli kansa äänestää vaaleissa ja pulinat pois. Meillä on demokraattisesti valittu Eduskunta ja hallitus, seuraavissa vaaleissa sitten kenties jotain muuta.
Demokratiaa ei ole se, että kansa saa äänestää, mutta kansaa ei kuunnella.
Kansan ääntä kuunnellaan demokraattisesti juuri niiden virallisissa vaaleissa annettujen äänien perusteella. Saattaa olla, että teidänlaisenne nukkuvat vaaleissa, mutta vain ne äänet lasketaan. Siksi äänestäminen on tärkeää.
Tärkeää on poliitikkojen moraali ja halu kuunnella kansaa. Eikö?
Kyllä, Eduskunta ja hallitus ja kuntahallinnot valitaan kansan äänten perusteella, he saavat mandaattinsa niiltä, jotka viitsivät vaikuttaa demokraattisesti ja suorittavat kansalaisvelvollisuutensa äänestämällä. Huutelu ei auta, vaan äänestäminen, niin demokratia toimii.
Ei toimi demokratia, jos valitut eivät kuuntele äänestäjiään.
"Jos eivät kuuntele" -- hypoteettinen väite, jolla ei ole mitään sen kanssa tekemistä, että suomalaisessa demokratiassa vain vaaleissa annettu ääni ratkaisee. Meillä on siis enemmistöhallitus, joka hyväksyy ruotsin opetussuunnitelmassa. Basta. Lopetan nyt tähän
Minusta et ymmärrä demokratian tavoitetta etkä käytäntöä. Demokratia ei ole peli, jolla kalastetaan äänet mutta vaiennetaan äänestäjät ja ohitetaan heidän tarpeensa ja todellisuutensa.

Kiitos kuitenkin ajastasi ja vuoropuhelusta.

Uusi kielipolitiikka
Viestit: 2183
Liittynyt: 08.12.2017 17:48
Paikkakunta: Global
Viesti:

Re: Vihreä leidi vaatii, että "kunnon kansalainen sivistää itseään ruotsilla" eikä yritä ajatella itse

#3 Lukematon viesti Kirjoittaja Uusi kielipolitiikka » 11.02.2020 23:51

Vihreät ovat yleisemminkin täysin irti tavallisten suomalaisten arkitodellisuudesta ja samalla suomalaisuudesta.

Eilen keskustelimme kahvipöydässä,miten jo pienet lapset ovat ilmastoahdistuneita

Ahdistus ei kuitenkaan johdu poliitikkojen toimista,vaan
punavihreiden opettajien koulussa lietsomasta ilmastohysteriasta,josta jo 10-vuotiaat ahdistuvat.
He siis ahdistuvat opettajien harjoittamasta pelon lietsonnasta.

Ja hei,vihreä tutkija:
Ihmisten on helpompi mieltää muutos, jos heillä on vaihtoehtoja.

Mikään ei ole suomalaisille niin vastenmielistä kuin pakko.

NRR
Viestit: 9797
Liittynyt: 10.02.2013 15:38

Re: Vihreä leidi vaatii, että "kunnon kansalainen sivistää itseään ruotsilla" eikä yritä ajatella itse

#4 Lukematon viesti Kirjoittaja NRR » 12.02.2020 06:00

Näillä pakon puolustajilla on Raamattuun verratava lähtökohta, jossa lakia tulkitaan vain yhdellä tavalla: elämä Suomessa ilman ruotsia on syntiä.

Vastaa Viestiin