Juttelin tutun kanssa, joka sattuu aika lailla mielestään seuraamaan ajankohtaisia uutisia. Hän väitti, ettei ollut viimeisen kymmenen vuoden aikana törmännyt missään pakkoruotsin kritiikkiin - siis kritiikin perusteluihin ja pakon ongelmien esittelyyn. Toki minä olen sen verran jutellut hänen kanssaan, ettei hän pakkoa kannata, mutta hätkähdyttävä arviohan tuo oli. Pakkoruotsi on pidetty niin tiukasti poissa otsikoista, ettei edes taannoinen onnistunut kansalaisaloite keskusteluineen noussut uutisvirrasta hänen silmiinsä tai jos nousi, pakon kritiikin argumentit eivät.
Mikä olisi paras tapa saada ihmiset tunnistamaan, että pakkoruotsia kritisoidaan, sitä kritisoidaan hyvin perustein ja perusteellisesti!
Aktiivinenkaan tavis ei välttämättä törmää pakon kritiikkiin
Re: Aktiivinenkaan tavis ei välttämättä törmää pakon kritiik
Niin, sanomalehtijutuissa tai pääkirjoituksissahan ei kritiikin perusteluja esitetä - ne löytyvät vain yksityisten ihmisten ja yhdistysten blogeista ja sivuilta. Ikävä juttu, mutta toimittajakunta on ollut onneksi tässä suhteessa paranemaan päin viime vuosina, ja kriittisiäkin perusteluja jo välillä näkee. Enää parikymmentä vuotta, niin ne ovat valtavirtaa...NRR kirjoitti:Juttelin tutun kanssa, joka sattuu aika lailla mielestään seuraamaan ajankohtaisia uutisia. Hän väitti, ettei ollut viimeisen kymmenen vuoden aikana törmännyt missään pakkoruotsin kritiikkiin - siis kritiikin perusteluihin ja pakon ongelmien esittelyyn. Toki minä olen sen verran jutellut hänen kanssaan, ettei hän pakkoa kannata, mutta hätkähdyttävä arviohan tuo oli. Pakkoruotsi on pidetty niin tiukasti poissa otsikoista, ettei edes taannoinen onnistunut kansalaisaloite keskusteluineen noussut uutisvirrasta hänen silmiinsä tai jos nousi, pakon kritiikin argumentit eivät.
Mikä olisi paras tapa saada ihmiset tunnistamaan, että pakkoruotsia kritisoidaan, sitä kritisoidaan hyvin perustein ja perusteellisesti!

Älä sinä ennusta pakkoruotsia vielä lastenlapsillenikin

Täytyy myös muistaa että pakkoruotsi on itsessään propakkoruotsipropagandaa läpi koulupolun. Tässä tuorein esimerkki viattomien nuorten toistamasta propagandasta Kouvolan Sanomissa:
http://www.kouvolansanomat.fi/Mielipide ... 1840533/69

Täytyy myös muistaa että pakkoruotsi on itsessään propakkoruotsipropagandaa läpi koulupolun. Tässä tuorein esimerkki viattomien nuorten toistamasta propagandasta Kouvolan Sanomissa:
http://www.kouvolansanomat.fi/Mielipide ... 1840533/69
Heitin kommentin, saa nähdä meneekö läpi.
Älyllistä laiskuutta, että aikuiset ihmiset vuodesta toiseen heittelevät noita pakkomatematiikka-kommentteja, vaikka sadoilla nettisivuilla vertaus on kumottu.
Älyllistä laiskuutta, että aikuiset ihmiset vuodesta toiseen heittelevät noita pakkomatematiikka-kommentteja, vaikka sadoilla nettisivuilla vertaus on kumottu.