hesarin linjana "pohjoismaalaisuus"

Tämä alue on avoin kaikille rekisteröityneille käyttäjille. Muille alueille voivat kirjoittaa vain yhdistyksen jäsenet.
Viesti
Julkaisija
NRR

hesarin linjana "pohjoismaalaisuus"

#1 Lukematon viesti Kirjoittaja NRR » 19.10.2013 09:00

Eilen 18.10. pressiklubissa keskusteltiin hesarin linjasta. Rosa Meriläinen kiitteli hesarin puoltavan ruotsinkielisten asiaa. Entinen päätoimittaja Virkkunen muotoili sitten asian niin, että hesarin linjana on ollut pohjoismaalaisuus ja eurooppalaisuus.

Hillevi Henanen

Re: hesarin linjana "pohjoismaalaisuus"

#2 Lukematon viesti Kirjoittaja Hillevi Henanen » 19.10.2013 12:33

NRR kirjoitti:Eilen 18.10. pressiklubissa keskusteltiin hesarin linjasta. Rosa Meriläinen kiitteli hesarin puoltavan ruotsinkielisten asiaa. Entinen päätoimittaja Virkkunen muotoili sitten asian niin, että hesarin linjana on ollut pohjoismaalaisuus ja eurooppalaisuus.
Olen aina uskonut järkipuheen ja neuvottelun voimaan. Olen vähän vierastaen katsellut mielenosoituksia tai ihmisiä jotka sitovat itsensä eri kohteisiin asiaansa puolustaessaan.
Äänioikeuttani olen käyttänyt tunnontarkasti koko aikuisikäni silloinkin kun se on vaatinut erikoisjärjestelyitä. Olen katsonut olevani sen velkaa niille, jotka ovat aikanaan sen puolesta taistelleet.

Nyt täytyy myöntää, että asiat näyttävät ihan erilaisilta nyt kun tietää, miltä tuntuu täydellinen voimattomuus sortokoneiston edessä. Iso lohtu on tietenkin se, että en ole yksin. Suutun äärimmäisen harvoin, mutta sitten kun se tapahtuu, se ei jää keneltäkään huomaamatta.

Yht´äkkiä ei olisikaan ollenkaan huono ajatus ajaa asiaansa isossa porukassa.

Minulla on vaaleissa yksi ääni, jolla vaikuttaa. Sitä ei ainakaan toistaiseksi voi kukaan käyttää puolestani. Annoin sen viime vaaleissa henkilölle, joka kertoi vastustavansa pakkoruotsia. Nyt paistaa nutusta vuori. Minua on petetty.

Olen hyväuskoinen ja minua on helppo huijata. mutta minulla on myös kyky oppia virheistäni. Samaan retkuun en mene kahta kertaa.

Pakkosruotsia kannattavaa puoluetta en tule koskaan äänestämään.

Niin kauan kun pakkoruotsi on voimissaan, tulen äänestämään ruotsalaista oota.
Tämä on iso päätös, mutta kun on annettu vain tämä yksi (minulle) arvokas ääni, jota en voi käyttää suomalaisten nöyryyttämiseen ja alistamiseen.

Hillevi Henanen

#3 Lukematon viesti Kirjoittaja Hillevi Henanen » 19.10.2013 12:36

NRR kirjoitti:Eilen 18.10. pressiklubissa keskusteltiin hesarin linjasta. Rosa Meriläinen kiitteli hesarin puoltavan ruotsinkielisten asiaa. Entinen päätoimittaja Virkkunen muotoili sitten asian niin, että hesarin linjana on ollut pohjoismaalaisuus ja eurooppalaisuus.
Lukihäiriö iski! Luin, että etninen päätoimittaja.

NRR

#4 Lukematon viesti Kirjoittaja NRR » 19.10.2013 12:38

Hillevi Henanen kirjoitti:
;)

Naurua tässä kaivataankin.

Olisipa muuten edes yksi ääni äänestää itselleen vapaata mediaa.
Nyt media on hylännyt roolinsa toimia kriittisesti ja demokratiaa puolustaen.

Hillevi Henanen

#5 Lukematon viesti Kirjoittaja Hillevi Henanen » 19.10.2013 13:27

NRR kirjoitti:
Hillevi Henanen kirjoitti:
;)

Naurua tässä kaivataankin.

Olisipa muuten edes yksi ääni äänestää itselleen vapaata mediaa.
Nyt media on hylännyt roolinsa toimia kriittisesti ja demokratiaa puolustaen.

Miten median itseään fiksuina pitävät ihmiset (?) voivat nöyrtyä tällaiseen? Eivätkö he ymmärrä, että jonain päivänä kortit katsotaan joka tapauksessa. Nyt laaditaan lakeja ja säädöksiä kansalta salaa. Esim. kansalliskielistrategiastahan ei ole äänestetty eduskunnassa? Toki vuosi sitten on ollut tiedossa kansanedustajien vaalikoineissa ilmoittama silloinen suhtautuminen pakkoruotsiin. Läpimeno olisi ollut epävarmaa, tai mennyt rimaa hipoen. Sitä riskiä ei vain voinut ottaa.
Odotan mielenkiinnolla koottuja selityksiä siitä, miksi pakkoruotsikansalaisaloitetta (hieno sana) ei voida ottaa eduskunnan käsittelyyn, eli miten vesitetään laki kansalaisaloitteista.
Voitaisiin ajatusleikkinä yrittää arvata ne etukäteen. Pakko on tulla jotain uuttakon näiden vanhojen laulujen lisäksi.

NRR

#6 Lukematon viesti Kirjoittaja NRR » 19.10.2013 14:04

Hillevi Henanen kirjoitti: Miten median itseään fiksuina pitävät ihmiset (?) voivat nöyrtyä tällaiseen? Eivätkö he ymmärrä, että jonain päivänä kortit katsotaan joka tapauksessa.
Odotan Jaskan analyysiä opitusta typeryydestä.

Tuskin neuvostoaikoinakaan ajateltiin, että itsesensuurista on luovuttava, koska kerran kortit kuitenkin katsotaan. Eikä niitä katsottukaan. Nuttua vaan käännettiin tilanteen mukaan. Ja on pakkohan toimittajan on saada itsensä ainakin jossain määrin uskomaan siihen, mitä itse kirjoittaa ja tuottaa, siksi ei kannata ruveta edes pohtimaan asioita kovin tarkkaan.

Mutta sitten on näitä mielenkiintoisia tapauksia kuten Enbuske. Mies on toiminut Svenska nu –hankkeen varapuheenjohtajana ja fanittaa Nordenia ja suomenruotsalaisuutta täysillä, mutta kirjoittaa silti, että "Pakkoruotsin vastustajat ovat oikeassa. --- Jos joku ei tarvitse ruotsia elämässään, niin silloin hän ei sitä ei tarvitse. --- mikä pakkoruotsin vastustajissa sitten on niin hienoa? Se on liike, joka pyrkii pois suomalaisille tyypillisestä passiivisen aggressiivisesta alamaisen asemasta. --- Toisin kuin monet muut aktiiviset ryhmät, pakkoruotsin vastustajat eivät ole vaatimassa sellaista taloudellista etua itselleen, joka maksettaisiin muiden lompakoista. He vain vastustavat itseensä kohdistuvaa pakkoa. Ja kaikkien pakkojen pitäisi olla todella hyvin perusteltuja. Hyväksyttäviä pakkoja ovat juuri ja juuri esimerkiksi verotus, yksityisomaisuuden suoja ja valtion väkivaltamonopoli. Ja niidenkin ainoana tehtävänä pitäisi olla vain ihmisten vapauden turvaaminen."
http://tuomasenbuske.puheenvuoro.uusisu ... t-oikeassa

Mies on vetänyt ainoan näkemäni pakkoruotsipoliitikolle aidosti haasteita esittävän haastattelun. Pätkä on mielenkiintoinen siksi, että Enbuske haastattelijana kyllä latasi Biaudetille kaikki realiteetit: jos sanotaan että pakko on vapautta, sehän on orwellilaista uuskieltä jne. Biaudet naurahteli vastaukseksi: "Nyt en kyllä ymmärrä yhtään mitä puhut, en ollenkaan ymmärrä." Mutta tietysti poliitikko, joka piti kiinni pakosta, sai esittää kaikkein uskomattomimmatkin vetonsa:
http://www.youtube.com/watch?v=Hu6-X1RxagI

Miksi Enbuskella on vapauksia ja muilla ei?

Hillevi Henanen

#7 Lukematon viesti Kirjoittaja Hillevi Henanen » 19.10.2013 14:31

NRR kirjoitti:Miksi Enbuskella on vapauksia ja muilla ei?
Entäpä jos hänelläkään ei ole? Sitä ei vielä tiedetä mitä tuo mielipide hänelle maksaa.
Mihin on kadonnut rehellisyys? Olen aina pitänyt sitä suomalaisten, niin suomenkielisten kuin ruotsinkielistenkin ominaisuutena. Tosin se usko aina silloin tällöin aikaisemminkin on joutunut koetukselle, mutta nyt tuntuu, että vallalla ovat ihan muut "ihanteet".
Kansanedustajiksi päässeistä joku on vielä silloin tällöin mokannut puhumalla pakkoruotsista totta, mutta asia on korjaantunut pikapikaa. Esim. Soini on ollut nyt niin kauan hipihiljaa asiasta, että olen jo alkanut arvuutella hänen takkinsa vuorin väriä.
Henkilökohtaisesti en suostu valehtelemaan, eikä se aina ole ollut minulle eduksi. Olen kuitenkin pystynyt säilyttämään itsekunnioitukseni.
Mitä miettii illalla nukkumaan mennessään ihminen, joka on päivän valehdellut?

Vastaa Viestiin