Arkkipiispa pyytää anteeksi saamelaisvähemmistöltä

Tämä alue on avoin kaikille rekisteröityneille käyttäjille. Muille alueille voivat kirjoittaa vain yhdistyksen jäsenet.
Viesti
Julkaisija
Suomalainen
Viestit: 115
Liittynyt: 18.11.2008 17:06
Paikkakunta: Tampere

Arkkipiispa pyytää anteeksi saamelaisvähemmistöltä

#1 Lukematon viesti Kirjoittaja Suomalainen » 05.02.2012 01:11

Olemme "me" tavallisia lampaita hyväksyesämme epäoikeudenmukaisen kohtelun vaikka olemme enemmistö Suomessa. Mikä estää ottamasta käyttöön radikaaleja tapoja vastustaa epäoikeudenmukaisuutta jota päivittäin koemme peruskouluissa lukioissa tai yliopiston pakkoruotsin kurssilla. On täysin turhaa höpistä täällä vääryyksistä ja oikeuksista kun poliitikot pitävät tätä luonnollisena kulttuurina. Mielenosoitus ja adressit ovat turhia, ainoastaan radikaali toiminta voi herättää suomalaiset.

Hannu Jussi
Viestit: 1108
Liittynyt: 02.04.2011 19:32

Re: Arkkipiispa pyytää anteeksi saamelaisvähemmistöltä

#2 Lukematon viesti Kirjoittaja Hannu Jussi » 05.02.2012 12:04

Olen valmis mielenosoituksiin, jopa useampaan, mikäli puhujina ei ole RKP:n edustajat paikalla. Olen valmis myös muunlaiseen toimintaan, vaan enpä ihan tiedä mitä tarkoitat.
Toistaiseksi mikään muu kuin mielenosoitus ei ole "liikuttanut" ketään, vaikka surut sen pilasivatkin.

Sees
Viestit: 2029
Liittynyt: 10.06.2009 05:43

Re: Arkkipiispa pyytää anteeksi saamelaisvähemmistöltä

#3 Lukematon viesti Kirjoittaja Sees » 07.02.2012 16:09

Minusta kannattaisi nivoa tämä vapaa kielivalinta osaksi sellaista suurta muutosta, joka nyt on tapahtumassa väistämättä.

Esimerkiksi iloinen facebook-kampanja "monikielinen suomi - vapaa kielivalinta - kunnioitusta erilaisuudelle".


Tapa, jolla pakkoa ylläpidetään, varhaistetaan ja laajennetaan, on tosi murheellinen. Mutta murhe on huono myyntivaltti vapaudelle.

Keksitään jotain uutta ja ihanaa, sellaista mikä sopii kevääseen ja kesään ja tekee hyvälle tuulelle.

Ainakin itse kukin voisi jakaa keskusteluissa virtuaaliruusuja @--,-- - niille ruotsinkielisille, jotka tohtivat edes harkita, ettei suomenkielisillä tarvitse olla pakollista ruotsia.

Vastaa Viestiin