Köyhyys Suomessa

Tämä alue on avoin kaikille rekisteröityneille käyttäjille. Muille alueille voivat kirjoittaa vain yhdistyksen jäsenet.
Viesti
Julkaisija
Inger
Viestit: 113
Liittynyt: 06.01.2011 17:33

Köyhyys Suomessa

#1 Lukematon viesti Kirjoittaja Inger » 03.04.2011 17:02

Olen shokissa kuinka on mahdollista että maassa missä on yksi parhaimmista elintasoista Euroopassa on mahdollista tämä: http://koyhaperhe.blogspot.com/

Inger
Viestit: 113
Liittynyt: 06.01.2011 17:33

Re: Köyhyys Suomessa

#2 Lukematon viesti Kirjoittaja Inger » 03.04.2011 17:10

Itsekin olin ollut työttömänä,mutta minulla on puoliso, ei ole lapsia, ja tein välille vaikka käännöstyö ranskaa-occitania-gasconhaa, netin kautta Ranskaan.
Nytkin minulla vaatimaton palkkaa, mutta elintasoni on normaalia.
En nähnyt sellaista köyhyyta edes eteläRanskassa, vaikka Rnaskan keskipalkka on 1100-1400 euroa ja työttömyyskorvaus vaan 300 euroa. Tiuka on kun etelässä myös työttömyyttä, mutta en koskan nähnyt että ihmisilla ei olisi kunnon ruokaa ja vaatteet.
Osaa etelä köyhysta ihmisista kasvattaa kasvikset itse, tomatteja,oliiveja, ja viinia saa pullo 3-4 euroa, ja esim. kaveri oli eilen ostanut 20 litraa Merlotia 10 eurolla maanviljeilijältä.
Hyvän ruokaan ja viiniin, tai olueen on varaa jokaisella, vaikka olisi tulo vaan työttömyyskorvaus +asuntolisää.
Voi olla, että köyhä ranskalainen ei pääse matkustamaan, mutta hyvää ruokaa ja juomaa saa ainaa, sekä terveydenhuolto, ja vaatteet.
Köyhyys ei tarvitsee näkee vaatteesta. On kirpputoreita, joista saa erittäin halvalla jopa uudet merkkivaatteet.
Nyt ovat vaalit edessä, ja jonkun on muistuttavaa myös että jollekulla Suomessa on erittän oahaa köyhyys.

Inger
Viestit: 113
Liittynyt: 06.01.2011 17:33

Re: Köyhyys Suomessa

#3 Lukematon viesti Kirjoittaja Inger » 07.04.2011 18:14

Mutta työtön joka on vaikka kilitaitoinen, ja on netti kotona, voi työllistää itseensä tekemällä vaikka käännöstyö netin kautta.
Että ainakin jonkun verran on tuloja. Monessa paikkoissa on erittäin pahaa työttömyys kun Savossa, ja yrittäjilla ei ole edes aikoomusta eikä halua auttaa ja työllistää työttömiä.
Miksi sellainen asenne? Monesti on auki vaikka 1 työpaikka, ja hakijat on vaikka 150. Miksi ei löyty työpaikkaa mys heille 149, jotka eivät tule valituksi?
Kielipolitiikka on tärkeä, mutta myös se, että Suomi olisi oikeasti hyvinvointtivaltio, eikä maanpäällinen helvetti työttömille.
Kun työtön saa korvausta vaan 400euroa, se ei voi riittää mihinkään,kun Suomessa lähes Euroopan korkeimmat hinnat ja keskipalkkaa on noin 2500 euroa, työeläke 1500euroa.
Jonkun pitää puolustaa työttömät, että saavat työpaikkoja ja ihmismainen elintaso, eikä kituaminen vuodesta toiseen. Kun työpaikat eivät riittää, niin pitää nostaa työttömyysturva ainakin 300 eurollalisää.

Vastaa Viestiin