Maahanmuuttajien laiskuus!

Tämä alue on avoin kaikille rekisteröityneille käyttäjille. Muille alueille voivat kirjoittaa vain yhdistyksen jäsenet.
Viesti
Julkaisija
Inger
Viestit: 113
Liittynyt: 06.01.2011 17:33

Maahanmuuttajien laiskuus!

#1 Lukematon viesti Kirjoittaja Inger » 12.03.2011 13:44

Monesti en ihmettele syy, miksi maahanmuuttajien kohtaan Suomessa ovat niin korkeat ennekkoluulut. Vaan riittää katsoa Savossa,missä asun.
Täällä olen yksi harvoista maahanmuuttajista keski Euroopasta kotoisin ,ja Suomessa olin ollut työelämässä ( Lapin turistikeskukset, ja Savossa asiakas palvelu), kun muutin Savoon,olin pätkätöissä, ja työttömänä 8 kuukautta, ja nyt töissä kirpputorilla. Töitä ei ole missään, vaikka olin estinut koko ajan, ei mitään! Sitten sain määräaikaista töitä kirpputorilla.
Ihmettelen vaan kuinka huono on suomenkillen taito monilla maahanmuuttajilla, jotka asuvat maassa vaikka lähes 20 vuotta!
Kanssani on töissä yksi venäjäläinen nainen, 55v, Suomessa asuu 17v! ja ei osaa suomea hyvin, ei ymmärrä edes perus asiat, vaikka kävi kursseilla monesti, ja viellä jaksaa koko ajan " ylpeillä", että oli koko aika Suomessa 17 v työttömänä" ja mies elättää koko sen aikaa. Se ei ole ylpeyden syy, mutta häpeä!
Töissä ei tee juuri mitään, vaan lukee lehdet ja puhuu puhelimessa venäjäksi. Asiakkaat palvelee vaan venäjäläiset, muuten ei tee muuta kun välitää, ja välillä on poissa työstä ilman petevää syytä, ja vielä sanonut minulle kuinka " petkuttaa" KELA, että ilmoittaa että oli töissä. Työ on tukipalkka työ, ja hän kuulema poissaoloja ei ilmoitta KELA.lle olenkaan, vaan ottaa täydet tuet, vaikka ei ole töissä. Se on petos.
Nainen asuu maassa 17 v, ja hänen suomi on alkeellinen. J a sellaiset maahanmuuttajat on varmasti enemmään, ja sellaiset tekevät huonoa mainetta muille maahanmuuttajille, jotka ovat ahkerat , opiskelevat ja puhuvat täysin valtakieltä.

Inger
Viestit: 113
Liittynyt: 06.01.2011 17:33

Re: Maahanmuuttajien laiskuus!

#2 Lukematon viesti Kirjoittaja Inger » 12.03.2011 15:26

Lisäksi minulle syvästi haittaa, että venejäläiset täällä eivät osaa edes englantia, eikä olenkaan ranskaa. Halusin että se venejäläinen nainen minun työpaikasta luopuu hyvin voimakkaasta venäjän murteesta ja ainakin opetellee muita kieliä.
Minulle haittaa sellainen saamattomuus, että 55v vanha ihminen ei osaa mitään kieliä, ja suomeakin puhuu hirvittävällä murteella. Huomasin, kuinka minulle haittaa se venäjän murre, ja kielipäänaisilla ei ole olenkaan.
Enintäin minulle haittaa että nainen ei osaa sanakaan ranskaa!! eikä edes yrittää opetella tai ymmärtää!

Inger
Viestit: 113
Liittynyt: 06.01.2011 17:33

Re: Maahanmuuttajien laiskuus!

#3 Lukematon viesti Kirjoittaja Inger » 13.03.2011 13:05

Miksi Suomeen noin 90% maahanmuuttajiasta ovat "elintaso pakolaiset" ja kaikenlaiset sosiaali onnenonkijat kehitys maista tai Venäjältä?
Miksi Suomeen ei tulee enemmään ihmisiä keski Euroopasta, frankofoni maista, normi euroopalaset, hyvin koulutetut ja ammattitaitoiset ihmiset?
Aina vaan nämä Afrikalaiset tai Venejäläiset ummikot.
Savossa ei näkee edes normi keskieuroopalaiset?
Mistä tämä johtuu? Haluan vaan että Suomessa olisi enemmään keski euroopalaisia.
Se on aivan surullista,kun näkee mistä maista maahanuuttajat tulivat tänne!!!
Itse olin hakenut tulkin töitä, mutta täällä kuulema ei tarvitta ranskankielen tulkki, mutta juuri venäjää ja afrikan kielet ja turki..ja juuri tämä "primitiivi maista " tänne tulevat.
Mistä tämä johtuu??

Vastaa Viestiin