pjl69 kirjoitti: ↑19.08.2021 16:59
En tiedä, tässä taitaa jyllätä myös muutoksen aikaansaamisen vaikeus. Jos tilanne olisi toisinpäin, että ruotsi olisi valinnainen aine ja sitä yritettäisiin muuttaa nykypäivänä pakolliseksi, niin kyllä sekin torpattaisiin. Sampo Terhon kaltaisia poliitikkoja on harvassa, jotka ovat valmiita panemaan itsensä peliin muutoksen ajamiseksi.
Kansan enemmistön tuki.. mutta vähemmistön ja eliitin vastustus
Ketä varten nämä poliitikot ovat olemassa?
Toisia poliitikkoja ja eliittiä vartenko?
Yleensä kansaa kurittava muutos on helppo tehdä ylhäältä alas,esim autoilun ja polttoaineen verotus.
Pakkoruotsi on samanlainen pienen eliitin päättämä kansaa kurittava vero..
"Väliaikainen autovero" jo 60 vuotta
Väliaikainen auton käyttömaksu yli 30 vuotta
Autovero otettiin Suomessa käyttöön 1. tammikuuta 1958 voimaan tulleella lailla. Lakia säädettäessä eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuude
Mutta kun vero on kerran asetettu, raaskitaanko siitä enää luopua, vai jääkö vero pysyväksi? Se ei olisi ainutkertaista Suomen historiassa.
Esimerkiksi nykyiset autovero ja ajoneuvovero ovat alunperin väliaikaisia veroja. Ne ovat täysissä voimissaan tänä päivänä.
Pakkoruotsi on viheliäinen vero,joka on "kerran asetettu.. eikä siitä raaskita luopua".
Veronmaksumoraali on sen mukainen ja veronmaksun valvojina ovat ruotsinopettajat.
Kansaa kurittava muutos on helppo tehdä,mutta kansan elämää keventävä muutos on vaikea tehdä.