Onko Purra saanut tappouhkauksia?

Tämä alue on avoin kaikille rekisteröityneille käyttäjille. Muille alueille voivat kirjoittaa vain yhdistyksen jäsenet.
Viesti
Julkaisija
Ajatuspaja
Viestit: 677
Liittynyt: 07.01.2015 12:02

Onko Purra saanut tappouhkauksia?

#1 Lukematon viesti Kirjoittaja Ajatuspaja » 02.12.2018 18:29

Kävin minäkin tuolla Suomi24 saitilla.

Siellä oli raju väite, että Purralle olisi lähetetty tappouhkauksia..

No, sanotaan nyt ihan suoraan, että kukaan tälle foorumille kirjoittavista ei lähettäne kenellekään tappouhkauksia,

Tappouhkaukset ovat vanhanaikaisia ja tyylittömiä ja ennenkaikkea strategisesti väärä tapa arvostella pakottajia.

Tappouhkaus saa aikaan marttyyriaseman ja uhriutumisen, jota sitten käytetään lyömäaseena kriitikoita kohtaan.

Sama vanha kaava toistuu, kun pakottajilla ei enää ole muuta arsenaalia, niin aletaan keksiä tarinoita tappouhkauksista.

Muuten, tämä foorumi ei ole mikään toimija, vaan jokainen foorumilla kirjoittaja on oma yksilönsä.

Foorumi on väittelyalusta, ei orgaanisaatio. Samantapainen tilanne kuin, että väitettäisi puhujapöntön olevan jokin organisoitu vaikuttaja...
Ne puhujat siellä esittävät kantojaan, ei suinkaan alusta, se puhujapönttö!


Purralle annetaan sellainen neuvo, että tappouhkaukset pitää antaa poliisin tutkittaviksi eikä käyttää väitettä uhkauksista uhriutumiseen..
Tappouhkaukset ovat vanhanaikaisia ja tyylittömiä ja ennenkaikkea strategisesti väärä tapa arvostella pakottajia.

Tappouhkaus saa aikaan marttyyriaseman ja uhriutumisen, jota sitten käytetään lyömäaseena kriitikoita kohtaan.

rationalisti
Viestit: 186
Liittynyt: 11.02.2013 10:46

Re: Onko Purra saanut tappouhkauksia?

#2 Lukematon viesti Kirjoittaja rationalisti » 04.12.2018 20:15

Varmaankin tunnetuin tappouhkaus näiltä tiimoilta on se "...veri lentää Ruotsiin asti..." noin viiden vuoden takaa. Itseasiassa se on ainoa minun tietämäni ihan yksilöity uhkaus. Sitä silloin selviteltiin ja saatiin selville, että se oli lähetetty erittäin pakkoruotsimyönteisen Jan Sundbergin tietokoneelta. Tutkinta lopetettiin siihen, vaikka minun mielestä juuri siinä vaiheessa olisi pitänyt tutkia entistä tarkemmin. Jonkun mahdollisesti väkivaltaan valmiin henkilön suorittama murto (vieläpä niin ammattimaisesti, ettei siitä jäänyt jälkiä) ihan siistä syystä, että pääsee lähettämään viestin asiaan liittymättömän tunnetusti pakkoruotsiin myönteisesti suhtautuvan henkilön tietokoneelta on mielestäni paljon vakavampaa kuin pelkkä netissä lähetetty uhkaus. Myös itse uhkaus uutisoitiin laajasti, mutta itse en ainakaan löytänyt uutista aikoinaan uhkailun lähteestä Västra Nylandin ulkopuolelta.

Tuolle tolalle jäi siis aikoinaan ainoa tietämäni pakkoruotsin tiimoilta annettu uhkaus, joka on huhupuhetta uskottavammalla tasolla. Joku kyynisempi henkilö saattaisi jopa olla sitä mieltä, että kaikkein ilmeisimmän syyllisen motiivi olisi ollut joku muu kuin pelotella ruotsimyönteisiä toimijoita. Sinänsä en ihmettelisi, jos joku olisi lähettänyt tästä aiheesta tappouhkauksen ilman ketun häntää kainalossa, sellaista se ihmisten sortaminen teettää. Jäitä hattuun kaikille ja loppuun Nietzschen varoitus toisella kotimaisella: "He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you."

NRR
Viestit: 9797
Liittynyt: 10.02.2013 15:38

Re: Onko Purra saanut tappouhkauksia?

#3 Lukematon viesti Kirjoittaja NRR » 04.12.2018 22:06

rationalisti kirjoitti: 04.12.2018 20:15 Varmaankin tunnetuin tappouhkaus näiltä tiimoilta on se "...veri lentää Ruotsiin asti..." noin viiden vuoden takaa. Itseasiassa se on ainoa minun tietämäni ihan yksilöity uhkaus. Sitä silloin selviteltiin ja saatiin selville, että se oli lähetetty erittäin pakkoruotsimyönteisen Jan Sundbergin tietokoneelta. Tutkinta lopetettiin siihen, vaikka minun mielestä juuri siinä vaiheessa olisi pitänyt tutkia entistä tarkemmin. Jonkun mahdollisesti väkivaltaan valmiin henkilön suorittama murto (vieläpä niin ammattimaisesti, ettei siitä jäänyt jälkiä) ihan siistä syystä, että pääsee lähettämään viestin asiaan liittymättömän tunnetusti pakkoruotsiin myönteisesti suhtautuvan henkilön tietokoneelta on mielestäni paljon vakavampaa kuin pelkkä netissä lähetetty uhkaus. Myös itse uhkaus uutisoitiin laajasti, mutta itse en ainakaan löytänyt uutista aikoinaan uhkailun lähteestä Västra Nylandin ulkopuolelta.
Itsekin ihmettelin samaa! Mutta myöhemmin Svenska Yle kirjoitti, ettei mitään murtoa tai kaappausta ole tapahtunut:
Polisen tillbakavisar uppgifterna om att professor Jan Sundbergs dator skulle ha kapats av hackare.

- De som illvilligt har sänt hotelserna har kanske använt hans namn i mejlen men de har inte "kapat" hans dator.
https://svenska.yle.fi/artikel/2013/06/ ... en-ogillas

Näitä vuoden 2013 tapahtumia edelleen nostetaan esiin, kun halutaan mustamaalata niitä, jotka haluavat ruotsin vapaaehtoiseksi.

Vastaa Viestiin