Sivu 1/1

HS: Ääniohjaus uudistaa palvelut

Lähetetty: 23.09.2018 13:59
Kirjoittaja NRR
--- maailman teknologiajätit kehittävät puheteknologiaa ensin suurten kielialueiden tarpeisiin. Mutta vaikka suomi on jälkijunassa, niin juna on takuulla tulossa.

USEIMMILLA suomalaisilla on sinänsä jo kokemusta ääniohjauksesta.

Pankin puhelinpalvelussa on tullut kerrottua koneelle, mitä asia koskee. Älypuhelimen ääniavustajaa on ehkä tullut käytettyä, ja kenties saneltua navigaattorille osoitteita.

Tämä on kuitenkin vähäistä verrattuna siihen, mitä tuleman pitää. Erilaisille koneille puhuminen lienee muutaman vuoden kuluttua aivan jatkuvaa.

Tunnettu esimerkki ääniohjauksen läpimurrosta ovat älykaiuttimet, jotka leviävät suurilla kielialueilla kulovalkean tavoin. ---

Kun kysyy, mitä ohjataan äänellä 2020-luvun puolella, X nimeää asiakaspalvelutilanteita.

”Lentokentän check-in, asiointi pankkiautomaatilla, ruoan ostaminen pikaruokapaikasta, hotelliin kirjautuminen. Kaikki tällaiset tilanteet voidaan hoitaa puheella lähes yhtä hyvin koneen kuin ihmisen kanssa.”
https://www.hs.fi/talous/art-2000005838278.html

Re: HS: Ääniohjaus uudistaa palvelut

Lähetetty: 23.09.2018 14:23
Kirjoittaja pjl69
Toivoa sopii, ettei flunssa iske ja ääni petä kriittisellä hetkellä kun pitäisi jotain elintärkeää asiaa hoitaa.

Samoin ihmettelen futurismiin höpsähtäneiden puheita kasvotunnistuksella maksamisesta. Onko identtisillä kaksosilla tulevaisuudessa jaettu pankkitili?