Miten kielivapaus on saavutettavissa?

Tämä alue on avoin kaikille rekisteröityneille käyttäjille. Muille alueille voivat kirjoittaa vain yhdistyksen jäsenet.
Viesti
Julkaisija
Suomalainen
Viestit: 115
Liittynyt: 18.11.2008 17:06
Paikkakunta: Tampere

Re: Miten kielivapaus on saavutettavissa?

#16 Lukematon viesti Kirjoittaja Suomalainen » 12.03.2011 21:28

Suomalainen kirjoitti:Olemme nähneet ettei keskusteluilla ja adresseilla ole mitään vaikutusta vapaan kielivalinnan kannalta. Kokoomuksen puoluekokouksessa ei edes enemmistön ääni ollut minkään arvoinen ja mikä takaa että seuraavissa vaaleissa pakkoruotsi olisi edes kysymyksenä. Olen sitä mieltä että ainoastaan suora toiminta voi tuoda vapaan kielivalinnan ja suoralla toiminnalla tarkoitan näkyviä mielenilmauksia. Itselleni ei ikävä kyllä tule muuta näkyvää mielenilmausta mieleen kuin opikelijajärjestöjen pakkoruotsilakko. Onko kenelläkään parempia ideoita?
Kirjoitin tämän aikoinaan tämän ketjun aloituksena ja olen edelleen sitä mieltä ettei ilman aktiivista toimintaa saavuteta yhtään mitään vaikka toiveissa on tietenkin PS:n kunnollinen voitto vaaleissa jotta voidaan keskustella kompromisseista. HS-foorumille kirjoitin tänään:

"Itse olen ehdottanut Vapaa Kielivalinta ry:n palstoilla radikaalimpia toimia, esim. lukiolaisten oppituntilakkoa ja yliopistojen vastaavia virkamiesruotsin kurssien suhteen mutta en ole juurikaan saanut vastakaikua, eli eivätkö todelliset asianomaiset välitä tehdä yhtään mitään tämän pakkoruotsin suhteen. Yksi muutaman ihmisen mielenosoitus Helsingissä häivytetään mediasta näkymättömiin ja muistoksi jäävät omat valokuvat. Ainoastaan toiminnalla olisi huomattavia vaikutuksia."

Vastaa Viestiin