"Opetelkaa ruotsia, juntit"

Tämä alue on avoin kaikille rekisteröityneille käyttäjille. Muille alueille voivat kirjoittaa vain yhdistyksen jäsenet.
Viesti
Julkaisija
TMK
Viestit: 609
Liittynyt: 01.11.2013 03:43

"Opetelkaa ruotsia, juntit"

#1 Lukematon viesti Kirjoittaja TMK » 29.11.2017 16:13

No, eipähän tarvitse enää harkita, ottaisiko tuoreen Finlandia-voittajan luettavaksi. Kertonee kaiken kirjoittajan sivistyksestä, jos halu opiskella ranskaa tai saksaa on hänen mielestään junttimaista. Rehn taisi vielä lainata jotain kohtaa, jossa puhuttiin jotain persuista Savon sydämessä tjs., joten siinä tuli samalla savolaisetkin haukutuksi (koska kyseisiltä henkilöiltä "persu" lienee haukkumasana, vaikka jotkut saattavat käyttää sitä neutraalistikin). En tiedä, miten järkevää on haukkua suuri osa potentiaalisista ostajista juuri suurimman myyntikauden alkaessa, mutta ehkäpä RKP:llä on jokin kiva pesti, ettei tarvitse myyntiluvuista huolehtia. Taisi hän myös puhua kiitospuheessaan pitkän pätkän ruotsiksi, mutta ei se varmaan mitään tärkeää ollut, joten en viitsinyt sen enempää kuunnella.

petril
Viestit: 22
Liittynyt: 19.09.2010 17:26

Re: "Opetelkaa ruotsia, juntit"

#2 Lukematon viesti Kirjoittaja petril » 29.11.2017 16:35

Pakko on kyllä ihmetellä mitä hemmon päässä liikkuu, käsittämätöntä touhua - etenkin jos itse on vielä äidinkielellisesti suomalainen. Mikä kumma saa jotkut dissaamaan omia juuriaan ja kulttuuriaan, ja nostamaan joitain muita sen sijaan jalustalle? Joku psykologiaan enemmän perehtynyt varmaan osaisi kertoa mistä tällainen kumpuaa..

Yleensä en harrastele väittelyissä henkilökohtaisuuksia, mutta kerta olen nyt herra Hurmeen toimesta saanut leimakirveestä otsaani, niin katsotaanpas hänen omia taustojaan tarkemmin:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Juha_Hurme

"Hurme sairastui vuonna 2009 psykoosiin ja joutui sen vuoksi psykiatrisen sairaalan suljetulle osastolle kuukaudeksi ja sairauslomalle vuodeksi. Näistä kokemuksista hän kirjoitti Teos-kustantamon vuonna 2012 julkaiseman romaanin Hullu ja vuoden 2016 joulukuussa Tampereen Telakassa ensi-iltansa saaneen näytelmän Hullu, jota esitetään myös Teatteri Jurkassa Helsingissä keväällä 2017."


Saa vedellä vapaasti johtopäätöksiä; itse vedän nyt kaiffarin mielipiteet mentaalisesta wc-pöntöstä alas.

pjl69
Viestit: 639
Liittynyt: 17.03.2017 14:39

Re: "Opetelkaa ruotsia, juntit"

#3 Lukematon viesti Kirjoittaja pjl69 » 29.11.2017 17:50

Olin jo tulossa postaamaan tänne, mutta ehditte ensin. :lol:

Tais nousta palkinto päähän ennen kuin ehti lopettaa kiitospuheensakaan.

jlo
Viestit: 435
Liittynyt: 16.03.2013 11:07

Re: "Opetelkaa ruotsia, juntit"

#4 Lukematon viesti Kirjoittaja jlo » 29.11.2017 18:27

Finlandia-voittajalle on sivistyneisyydestä huolimatta jäänyt suomalainen koulujärjestelmä ilmeisen tuntemattomaksi. Meillähän jokaisen on opiskeltava jokaisessa oppilaitoksessa jokaisella oppiasteella ruotsia. Jokainen suomenkielinen on jo siis sivistynyt syntyessään, tai viimeistään peruskoulussa.

Ajatuspaja
Viestit: 677
Liittynyt: 07.01.2015 12:02

Re: "Opetelkaa ruotsia, juntit"

#5 Lukematon viesti Kirjoittaja Ajatuspaja » 29.11.2017 18:57

https://youtu.be/tJad_j6THY4

Suomi, maailman vähiten korruptoitunut maa :lol:

NRR
Viestit: 9797
Liittynyt: 10.02.2013 15:38

Re: "Opetelkaa ruotsia, juntit"

#6 Lukematon viesti Kirjoittaja NRR » 29.11.2017 22:03

Nimittely ei edistä kielikeskustelua tai avaa kenenkään maailmankuvaa. Toivottavasti kuulemme anteeksipyynnön. https://t.co/gm9qbwZ9YJ
— Sampo Terho (@SampoTerho) 29. marraskuuta 2017

NRR
Viestit: 9797
Liittynyt: 10.02.2013 15:38

Re: "Opetelkaa ruotsia, juntit"

#7 Lukematon viesti Kirjoittaja NRR » 29.11.2017 22:08

Hurme kehotti lukemaan Diktoniusta.
Diktonius oli yksi minunkin nuoruuteni ihanteista:
punainen kuono
silmät
kolmikulmakatsein
täplikkäin -
viiksikarvat aaltoliike
kynsikäpälä -
sinähän lennät! - sydämeni jaguaari! -
lennä siis ja pure, kynsi, raatele.
Sinun-minun moraali: lyödä!

Niin kauan on pakko purra kuin purema antaa elämän
niin kauan on pyhää repiä kuin mätä löyhkää
ja rumuus elämän on raadeltava riekaleiksi
kunnes itää mullastaan kauneus-kokonaisuus

Niin olemme me kaksi, runoni ja minä: yhtä kynttä
yksi tahto, kita, hammas
yhdessä me olemme: kone joka lyö!

Tahdomme tappaa tunteettomien kirkunan
sydämettömien säälin
uskottomien uskonnollisuuden
voiman voimattomuuden
hyvyyden pahan heikkouden
tahdomme synnyttää tappamalla

tahdomme tehdä tilaa
tahdomme kerran nähdä
auringonpälvien tanssivan.

Elmer Diktonius, Min dikt

Ajatuspaja
Viestit: 677
Liittynyt: 07.01.2015 12:02

Re: "Opetelkaa ruotsia, juntit"

#8 Lukematon viesti Kirjoittaja Ajatuspaja » 29.11.2017 23:11

NRR kirjoitti:
Nimittely ei edistä kielikeskustelua tai avaa kenenkään maailmankuvaa. Toivottavasti kuulemme anteeksipyynnön. https://t.co/gm9qbwZ9YJ
— Sampo Terho (@SampoTerho) 29. marraskuuta 2017
Tää nyt on turhaa dramatisointia.
Suomenruotsalaisuuteen kuuluu ylimielisyys, ja se on näemmä herkästi tarttuvaa..
Se on sitä kulttuuria. On aina ollut.
Se vaan jaksaa ihmetyttää, miksi nämä kyldyyripärsuunat ei tyydy nauttimaan omasta erinomaisuudestaan ja kyldyyrisyydestään, vaan heidän pitää korostaa sitä ruoskimalla meitä juntteja juurikin tuolla ylimielisyydellä..
Mutta näinhän on ollut jo satoja vuosia, joten turhaan Terho mitään anteeksipyyntöä anoo.
Ei mitään uutta auringon alla.

NRR
Viestit: 9797
Liittynyt: 10.02.2013 15:38

Re: "Opetelkaa ruotsia, juntit"

#9 Lukematon viesti Kirjoittaja NRR » 29.11.2017 23:19

Olisin ollut pettynyt, jos Terho ei olisi twiittiään kirjoittanut: nimittely ei edistä, toivottavasti kuulemme...

Ajatuspaja
Viestit: 677
Liittynyt: 07.01.2015 12:02

Re: "Opetelkaa ruotsia, juntit"

#10 Lukematon viesti Kirjoittaja Ajatuspaja » 29.11.2017 23:29

NRR kirjoitti:Olisin ollut pettynyt, jos Terho ei olisi twiittiään kirjoittanut: nimittely ei edistä, toivottavasti kuulemme...
Joo, se tviitin eka osuus toki pitää paikkansa, mutta arrogant bastard harvemmin pyytelee anteeksi, joten siinä mielessä turha toivomus.

rationalisti
Viestit: 186
Liittynyt: 11.02.2013 10:46

Re: "Opetelkaa ruotsia, juntit"

#11 Lukematon viesti Kirjoittaja rationalisti » 30.11.2017 17:40

Olen pitänyt itseäni ajan tasalla pakkoruotsikeskustelusta jo yli kymmenen vuotta. Lähes yhtä pitkän ajan olen aktiivisesti pyrkinyt vaikuttamaan netissä ja naamatusten asian tienoilta. Nyt Finlandia-palkinnon voittaja teki yhdellä lausahduksella enemmän pakkoruotsin vastaista työtä kuin mitä todennäköisesti saan itse ikinä aikaiseksi.

Kiitos Juha Hurme!

Ajatuspaja
Viestit: 677
Liittynyt: 07.01.2015 12:02

Re: "Opetelkaa ruotsia, juntit"

#12 Lukematon viesti Kirjoittaja Ajatuspaja » 30.11.2017 17:45

rationalisti kirjoitti:Olen pitänyt itseäni ajan tasalla pakkoruotsikeskustelusta jo yli kymmenen vuotta. Lähes yhtä pitkän ajan olen aktiivisesti pyrkinyt vaikuttamaan netissä ja naamatusten asian tienoilta. Nyt Finlandia-palkinnon voittaja teki yhdellä lausahduksella enemmän pakkoruotsin vastaista työtä kuin mitä todennäköisesti saan itse ikinä aikaiseksi.

Kiitos Juha Hurme!
Totta, usein vastustaja tekee parhaan kampanjan sortuessaan ylimielisyyteen.

Meillä ei sitä vaaraa ole, kun kukaan ei kuitenkaan kuuntele meitä :roll:

Vastaa Viestiin