Sampo Terho blogissaan

Tämä alue on avoin kaikille rekisteröityneille käyttäjille. Muille alueille voivat kirjoittaa vain yhdistyksen jäsenet.
Viesti
Julkaisija
NRR

Sampo Terho blogissaan

#1 Lukematon viesti Kirjoittaja NRR » 08.04.2016 16:03

Sampo Terho kertaa blogissaan, miksi pakkoruotsin muka perusteiksi heiteltyjä näkemyksiä ei voi ottaa vakavasti:
http://www.sampoterho.net/?p=3664

Sen sijaan vakavasti pitäisi ottaa ne rehelliset kommentit, joita Terhon blogikirjoitus on kerännyt:
Ruotsia tulee opiskeltua vain paperien takia, käytännössä ruotsilla ei monikaan tavallinen kansalainen tee mitään.
Tiedän monta sellaista ihmistä jotka ovat kirjoittaneet ruotsista hyviä arvosanoja, mutta silti kun alkavat ruotsia puhumaan ruotsalaisen kanssa niin kieli vaihtuu äkkiä englanniksi.
Minulla on vaikea lukihäiriö. Pakkoruotsi on tuhonnut opiskelu ja urakehitykseni täysin. Vaikka minulla on vaikeuksia kielissä ja oikeinkirjoituksessa se ei kuitenkaan vaikuta minun älykkyyteeni joka on myös testattu korkeaksi. Ongelma vaan on että minulla ei pakkoruotsin takia ole mitään mahdollisuuksia edetä yhtään mihinkään Suomessa.
Tulee vain mieleen ajat kun yläasteella oli luokalla sellaisia ketkä eivät englantiakaan osanneet niin tuntui pahalta katsoa kun sellaisille lyödään pakkoruotsikin vielä riesaksi.
Oppilas: Mihin ruotsia tarvii?
Opettaja: Tarvitset sitä jos menet lukioon.
Oppilas: Missä tarvitsen sitä sen jälkeen?
Opettaja: Jos menet yliopistoon.
Oppilas: Missä minä tarvitsen sitä sen jälkeen?
Opettaja: Jos löydät ruotsinkielisen tyttöystävän.
Pakkoruotsi on mennyttä sääty-yhteiskuntaa haikaileva muinaisjäänne (peruste 7). Ominaisin piirre säätylaitokselle on, ettei alempaan palvelijaluokkaan (peruste 13 ja 7) kuuluminen ole vapaaehtoinen valinta. Se on pakko!