RKP:n erikoinen tasa-arvokäsitys

Tämä alue on avoin kaikille rekisteröityneille käyttäjille. Muille alueille voivat kirjoittaa vain yhdistyksen jäsenet.
Viesti
Julkaisija
Jaska
Viestit: 1119
Liittynyt: 27.02.2011 15:43
Viesti:

RKP:n erikoinen tasa-arvokäsitys

#1 Lukematon viesti Kirjoittaja Jaska » 19.08.2015 04:01


NRR
Viestit: 9999
Liittynyt: 10.02.2013 15:38

Re: RKP:n erikoinen tasa-arvokäsitys

#2 Lukematon viesti Kirjoittaja NRR » 19.08.2015 05:59

Kiitos, Jaska! Olenkin ihmetellyt, onko millään muulla politiikan osa-alueella kuin kielipolitiikassa tärvätty yhtä totaalisesti sanojen "tasa-arvo", "oikeus" ja "mahdollisuus" merkitys.

jlo
Viestit: 435
Liittynyt: 16.03.2013 11:07

Re: RKP:n erikoinen tasa-arvokäsitys

#3 Lukematon viesti Kirjoittaja jlo » 19.08.2015 07:25

Jokaisella pitää olla mahdollisuus käydä uimassa -> jokainen pitää paiskata sillalta jäiseen jokeen. Jotenkin näin se rkp:n logiikka kielten osalta menee.

Jaska
Viestit: 1119
Liittynyt: 27.02.2011 15:43
Viesti:

Re: RKP:n erikoinen tasa-arvokäsitys

#4 Lukematon viesti Kirjoittaja Jaska » 19.08.2015 07:46

jlo kirjoitti:Jokaisella pitää olla mahdollisuus käydä uimassa -> jokainen pitää paiskata sillalta jäiseen jokeen. Jotenkin näin se rkp:n logiikka kielten osalta menee.
:lol: Niinhän se menee.
Ruotsi on maailman tasa-arvoisin kieli, joten kaikki siihen liittyvä on automaattisesti maailman tasa-arvoisinta! Pakkoruotsikin on siksi paljon tasa-arvoisempi kuin pelottava ja arvaamaton pakkovenäjä.

TK
Viestit: 2590
Liittynyt: 19.11.2008 01:26

Re: RKP:n erikoinen tasa-arvokäsitys

#5 Lukematon viesti Kirjoittaja TK » 19.08.2015 11:25

Vapaus - tasa-arvo -veljeys. Häpäistyjä ja raiskattuja käsitteitä. Nämä käsitteet ovat kuitenkin peruskäsitteitä yhteiskuntapolitiikassa. Niiden oikea merkitys ja arvo pitäisi palauttaa.

Vapaus kuuluu kulttuurin ja sivistyksen alueelle. Vapauden tulisi vallita koulumaailmassa. Perusasioiden, kansainvälisesti kaikille ihmisille yhteisten perusaineiden pitää olla kaikille pakollisia = kaikkien pitää oppia lukemaan ja kirjoittamaan maan pääkieltä/äidinkieltä, pitää oppia laskemisen perustaidot, pitää saada perustiedot historiasta ja oman maan kehityksestä, perustiedot maantieteestä ovat paikallaan. Laulaminen/musiikki, kuvataiteet, liikunta tukevat ihmisen kokonaisvaltaista kehittymistä.
Perusaineiden oppimisen jälkeen valinnaisuudelle pitäisi antaa pääpaino, sillä vapaa valinta parantaa oppimistuloksia, lisää mielenkiintoa kaikkea oppimista kohtaan, parantaa motivaatiota.

Pakkoruotsin ylläpito polkee vapaus-käsitteen totaalisesti maanrakoon. Pakkoruotsilla ei ole mitään tekemistä vapauden kanssa. Pakkoruotsilla ei oikeastaan siis pitäisi olla mitään tekemistä koulujärjestelmän kanssa.

Vastaa Viestiin