Olen paha ihminen!

Tämä alue on avoin kaikille rekisteröityneille käyttäjille. Muille alueille voivat kirjoittaa vain yhdistyksen jäsenet.
Viesti
Julkaisija
JV Lehtonen

Olen paha ihminen!

#1 Lukematon viesti Kirjoittaja JV Lehtonen » 27.02.2015 16:24

Terhon kommentointien määrä osoittaa, että itse asia on hänellekin yhdentekevä. Pääasia on saada kasaan innokas tukijoukko, joka ei paljoa itse ajattele. Näin Terho pääsee vallan kahvaa ilman, että hänen pitää esittää mitään TODELLISTEN ongelmien ratkaisemiseksi.

Miksi sitten pakkosuomi tuodaan toistuvasti esiin? Syy on tässä:

Saadakseen valtaa, ja nopeasti, nousevan poliittisen liikkeen pitää löytää jostain uskottava syntipukki kaikille ongelmille. Vikahan ei voi olla enemmistössä ja sen tekemissä äänestyspäätöksissä, sillä silloin "syyllinen" olisin "minä itse", ja eihän sellainen voi olla totta, eihän. Vihattavan ryhmän pitää olla kyllin suuri, jotta se olisi uskottava, mutta kyllin pieni, ettei ole pelkoa, että siltä saa turpaansa. Siksi esim. savolaiset (Katainen, Lipponen, Urpilainen...listaa voi jatkaa) ei sovi. Juutalaiset ja mustalaiset aas ovat liian pieniä ryhmiä Suomen "tarpeisiin" ja mamut liian hajanainen joukko varsinaiseksi kohteeksi. Suomen ruotsinkieliset sopivatkin vihalietsonnan kohteiksi kuin tikku silmään. Ja kukn antaa pahalle pikkusormen...

Tietysti jokainen "itseään kunnioittava" pakkoruotsihuutaja kieltää edellä esitetyn vilpitön hämmennys naamallan. Se ei muuta mitään. Koettu tosiasia on, että "pahat ihmiset pystyvät tekemään pahoja tekoja vain, koska hyvät ihmiset eivät tee mitään ja katsovat vain vierestä".
Haluatko viestiä minulle, että olen paha ihminen ?

Meidän tavoitteemme on alunperin ollut, kuten Terho on joskus todennut, että saisimme olla rauhassa oman identiteettimme mukaisia ruotsittomia suomalaisia. Se nyt ei näytä olevan mahdollista.

Totta kai meidän on siksi lähdettävä selvittämään vallankäytön mekanismeja, joiden pohjalta meidän vapauttamme rajoitetaan.

Ruotsinkielisillä on valtaa ja he käyttävät valtaansa rajoittaakseen meidän vapauttamme. Jos he lopettaisivat tuon vallankäyttönsä poliittisessa koneistossa, siis meidän vapauttamme rajoittavan vallankäyttönsä, me voisimme kaikki tehdä jotain tuottavampaa tämän jatkuvan vapaustaistelun sijasta.

Asia on täysin suomenruotsalaisten vallassa: Kun he lopettavat pakkoruotsin vaatimisen, sitä ei vaadi kukaan muukaan.

Ei vaatinut 1968 eikä vaadi nyt!

Suomenruotsalaisilla on kaikki valta, kaikki kortit käsissä
tässä kysymyksessä! Miten he käyttävät valtaansa ?

"Hallinnon omakielisyys on nimenomaan ihmisoikeusnäkökulmasta ensisijainen.
Sinäet näe ongelmaa kaksikielisyyden purkamisessa.
Minä taas en näe kaksikielisyydessa mitään ongelmaa."

Ajattellaanpa nyt vaikka Euroopan Unionia. Siellä suomi on yksi virallisista kielistä eli käännöstoiminnan kautta suomalainen saa vastauksen suomenkieliseen asiointiin suomen kielellä.
Samanlainen järjestelmä on Ruotsissa suomen kielen hallintoalueella.
EUssa eikä Ruotsissa ei kuitenkaan ole suomenkielistä hallintobyrokratiaa.

Onko EU ja Ruotsi siis jotenkin ihmisoikeusnäkökulmasta epäilyttäviä toimijoita ?

Suomen valtionhallinnon kaksikielisyys on jo aikansa elänyt, koska RKP on toteuttamassa Närpiötä myöten uudistuksen, jossa Suomessa on vain suomenkielisiä ja kaksikielisiä kuntia. Näiden kanssa valtio viestii suomen kielellä, koska ei ole mitään syytä kaksikieliseen viestintään, kun kaikissa kunnissa suomen kieli on virallinen kieli. Eli RKP on itse ajanut tilanteen tähän.

Ainoa valtionhallinnon ruotsivelvollisuus on Ahvenanmaa ja toki lakien kääntämien ruotsiksi. Suomen kaksikielisyys on siis käytännössä käännöskaksikielisyyttä hallinnon osalta. Silti meillä on ylimitoitetut ruotsin osaamisvaatimukset valtionhallinnossa- ja sitä kautta vapauden rajoittaminen kielivalinnoissa!
http://sampoterho.puheenvuoro.uusisuomi ... nt-2905188

jlo

Re: Olen paha ihminen!

#2 Lukematon viesti Kirjoittaja jlo » 27.02.2015 16:45

Vähän jäi epäselväksi, että mikä se paha teko on? Sekö, että haluaisi aiheesta äänestettävän? Ei tuo nyt kovin pahalta kuulosta minun korviini.

JV Lehtonen

#3 Lukematon viesti Kirjoittaja JV Lehtonen » 27.02.2015 16:58

jlo kirjoitti:Vähän jäi epäselväksi, että mikä se paha teko on? Sekö, että haluaisi aiheesta äänestettävän? Ei tuo nyt kovin pahalta kuulosta minun korviini.
Terhon paha teko on se, että hän ehdokkaana ottaa esiin kansaa kiinnostavia teemoja..
En ymmärrä, miksi Heyno pillastui.. Ehkä siksi, että hän hävisi väittelyn ja tajusi olevansa heikoilla.
Muuten tuollainen "paha ihminen" ei ole selitettävissä..

Mielestäni hänellä oli kyllä ihan asiallistakin viestiä siinä välillä..

NRR

#4 Lukematon viesti Kirjoittaja NRR » 28.02.2015 06:41

Pakkoruotsin puolustajat kytkevät "pohjoismaisuuden", "suvaitsevaisuuden", "vähemmistömyönteisyyden" ja pakkoruotsin yhteen. Absoluuttinen hyvä taas pitää sisällään ruotsin painotuksen. Kun tunnetasolla on valittu näin, järkiargumentointi ei mitenkään suju ja heillä on tunne, että he puhuvat "pahojen ihmisten" kanssa.

JV Lehtonen

#5 Lukematon viesti Kirjoittaja JV Lehtonen » 02.03.2015 21:18

NRR kirjoitti:Pakkoruotsin puolustajat kytkevät "pohjoismaisuuden", "suvaitsevaisuuden", "vähemmistömyönteisyyden" ja pakkoruotsin yhteen. Absoluuttinen hyvä taas pitää sisällään ruotsin painotuksen. Kun tunnetasolla on valittu näin, järkiargumentointi ei mitenkään suju ja heillä on tunne, että he puhuvat "pahojen ihmisten" kanssa.
Yllä olevassa gallupissa on huomionarvoista etenkin vasemmistolaisten puolueiden äänestäjien ja kansanedustajien käsitysten ero.
Suurin osa vasemmiston äänestäjistä vastustaa pakkoruotsia ja suurin osa vasemmiston kansanedustajista kannattaa. Miksi näin?
Syy on se että pakkoruotsikeskustelusta on tullut yhtä suurta ohikeskustelua. Sen sijaan että keskusteltaisiin itse asiasta. Pakkoruotsikeskustelusta on tehty monien innokkaiden osallistujien toimesta eeppinen suvaitsevaisuuden ja suvaitsemattomuuden välinen taistelu. Yhtä suurta ad hominem ja olkinukke argumenttia. Vasemmistolaiset puolueaktiivit eivät halua olla missään tekemisissä minkään, vähänkään suvaitsemattomalta kuullostavan tahon kanssa.
http://www.logiblogi.fi/pakkoruotsi-vaa ... astustama/

Hillevi Henanen

#6 Lukematon viesti Kirjoittaja Hillevi Henanen » 03.03.2015 09:34

Jani Toivola on hyvä ihminen. Vaikka hän kannattaakin alempiarvoisen enemmistön alistamista ja kurjistamista pakkokeinoin Suomessa, vastustaa hän toki rotuerottelua muualla. Ohessa hänen bloginsa PKN:n voitosta.
http://blogit.iltalehti.fi/jani-toivola ... -maailmaa/
Ensin vammaisista:
Yksi tärkeä mittari yksittäisen vähemmistön oikeuksien toteutumiselle on heidän mahdollisuutensa unelmoida. Onko sille elämälle, jota minä edustan, varattuna unelmia? Onko edustamallani ryhmällä historian viitoittamaa tietä sille, että minulla on yhtäläiset mahdollisuudet toteuttaa itseäni niin kuin muilla ihmisillä? Yhteiskunta, joka kykenee sanoittamaan jokaisen sen jäsenen unelmia, on yhteiskunta, johon meidän tulisi väsymättä pyrkiä ja uskoa. Se ei ole kenenkään meidän kohdalla absoluuttinen lupaus jokaisen unelman toteutumisesta, mutta se on lupaus osallisuudesta ja kuulluksi tulemisesta.
Hyvän ihmisen maailmassa tämä siis ei koske 75%:n enemmistöä Suomessa. Heille sallitaan ainoastaan unelma ponnistelusta paremmistoon.

Tästä hän pääsi Amerikan rotuerotteluun.
Amerikkalainen Rosa Parks eli Yhdysvalloissa 50-luvulla. Maassa elettiin rotuerottelun aikaa. Oli lain kannattelema arvo, että tummaihoinen ihminen oli vähempiarvoisempi kuin valkoihoinen ihminen. Yksi tämän ajan ilmentymä olivat julkiset bussit, joissa oli erilliset osiot valkoisille ja mustille. Oli jopa erikseen busseja, joihin tummaihoiset ihmiset eivät saaneet edes astua.
Luonnollisesti hyvillä ja huonoilla ihmisillä Amerikassakin oli myös erilliset koulut.

Jännä nähdä miten kauan oheinen kommentti joutuu odottamaan hyväksyntää.
Unelmoija
3.3.2015 klo 0.00
Kommenttisi odottaa hyväksyntää.

”Maassa elettiin rotuerottelun aikaa. Oli lain kannattelema arvo, että tummaihoinen ihminen oli vähempiarvoisempi kuin valkoihoinen ihminen.”

Rosa Parksia ei sentään yritetty väkipakolla valkaista.
Arvaapa Jani mitä? Meillä suomenkielisillä suomalaisillakin on suuri unelma. Toivottavasti et osaltasi ole sitä tyrmäämässä ensi torstaina 5.3.

PKN:n takia tulen katsomaan Euroviisut ensimmäistä kertaa pitkään aikaan, ja toivotan onnea matkaan Pentti Kurikan Nimipäivät-bändille!

JV Lehtonen

#7 Lukematon viesti Kirjoittaja JV Lehtonen » 06.03.2015 21:29

Suomalaisuuden Liiton toimistolle on postitettu oheinen uhkaus Ilmari Rostilalle, joka on Liiton hallituksen jäsen, Vapaa kielivalinta ry:n puheenjohtaja ja ruotsin kielen vapaaehtoisuutta ajavan kansalaisaloitteen vireillepanija. On tietenkin päivänselvää, etteivät yksinäiset uhkailijat pysty pysäyttämään asiallista keskustelua pakkoruotsista tai kansalaisaloitteen demokraattista prosessia.
Kuva

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 1385_o.jpg

Vastaa Viestiin