Olen aiemmin verrannut ruotsivelvollisuuden kattavuutta esim. asevelvollisuuden kattavuuteen.
Koska abstrakti pohdinta ei aina aukea kaikille, asiaa pitää konkretisoida.
RKP:n puheenjohtaja Carl Haglund on aikoinaan vapautettu varusmiespalveluksesta eli
hän ei ole suorittanut asevelvollisuuttaan... hänet on siis vapautettu asevelvollisuudesta!
Sinänsä Haglund ei ole mikään erityinen poikkeus, vaikka lain mukaan jokainen mies
on asevelvollinen.. Vapautuksia annetaan, jos katsotaan, että mies ei ole palveluskelpoinen.
Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että hänet on VAPAUTETTU!
Siis hänet on KOKONAAN vapautettu.. allergian takia.
Nyt päästään itse asiaan:Olen saanut vapautuksen armeijasta terveydellisistä syistä ja se on täysin eri asia kuin olla sivari. Siinä menivät nyt puurot ja vellit sekaisin, sanoo Haglund Huomenta Suomen lähetyksessä.
Jos aikuisella miehellä on pahoja allergiareaktioita, hänet vapautetaan asevelvollisuudesta.
Mutta jos aikuinen mies saa vastaavia reaktioita epäoikeudenmukaiseksi kokemastaan pakkoruotsista,
häntä ei suinkaan vapauteta, vaan häntä aletaan sopeuttaa epäoikeudenmukaisuuteen eli allergian aiheuttajaan.
Palveluskelvottomuudesta huolimatta vapautuksia ei tunneta!
Kukahan toimittaja rohkenisi kysyä Haglundilta,
Siinä viikon kysymys!miksi hänet vapautettiin kokonaan asevelvollisuudesta eikä häntä alettu sopeuttaa
allergianaiheuttajaan, kuten pakkoruotsikriittisiä sopeutetaan rahasta tinkimättä suorittamaan ruotsivelvollisuutensa ?