YLE ja sen arvot

Tämä alue on avoin kaikille rekisteröityneille käyttäjille. Muille alueille voivat kirjoittaa vain yhdistyksen jäsenet.
Viesti
Julkaisija
Weeku

YLE ja sen arvot

#1 Lukematon viesti Kirjoittaja Weeku » 19.02.2014 09:20

Eilen (tiistai 18.2) oli Yle 1:n aamu tv peruttu ja siirrtty YLE Areenaan, sijalla näytettiin Sotsin talvikisoja, koska edelliselstä päivältä oli siirtynyt kisoja tiistaille.

Samaan aikaan Femmalla tuli Min Morgon, eli ruotsinkielinen aamu-tv ohjelmatietojen mukaan. Miksi Sotsin kisoja ei siirretty Femmalle vaan TV1:selle? Näin YLE piti tärkeämpää palvella suomen ruotsalaista katsojakuntaa vaikka varmasti kasojaluvut eivät tuota päätöstä tukisikaa.

jlo

Re: YLE ja sen arvot

#2 Lukematon viesti Kirjoittaja jlo » 19.02.2014 10:08

Palvelu pelaa. Silloinkin, kun joutuu katsomaan suomenkielistä kanavaa, on selostajaksi valittu ruotsia kannattava, ruotsin väreihin pukeutunut ruotsalainen:

http://yle.fi/urheilu/nyt_puhuu_kaj_kun ... ia/7080786

TMK

#3 Lukematon viesti Kirjoittaja TMK » 19.02.2014 14:58

Minua ei Kunnas niin haittaa, kokeneita selostajia tuskin on liikaa (ja Mertarantaa en pystynyt kuuntelemaan ollenkaan, joten se on parannus).

Mutta se minua kyllä haittaa, että Areenan tallennetut lähetykset, joita olen katsonut, ovat olleet ruotsiksi selostettuja. Kanadan ottelua en pysty suorana katsomaan, joten laitan toivoni englanninkieliseen palveluun, selostuksesta on joskus mukava ymmärtääkin jotain. (Mertarannan aikoina joskus turvauduin ruotsinkieliseen selostukseen, eikä siitä hirveästi hyötyä ollut.)

rationalisti

#4 Lukematon viesti Kirjoittaja rationalisti » 19.02.2014 20:01

Weeku kirjoitti:Eilen (tiistai 18.2) oli Yle 1:n aamu tv peruttu ja siirrtty YLE Areenaan, sijalla näytettiin Sotsin talvikisoja, koska edelliselstä päivältä oli siirtynyt kisoja tiistaille.

Samaan aikaan Femmalla tuli Min Morgon, eli ruotsinkielinen aamu-tv ohjelmatietojen mukaan. Miksi Sotsin kisoja ei siirretty Femmalle vaan TV1:selle? Näin YLE piti tärkeämpää palvella suomen ruotsalaista katsojakuntaa vaikka varmasti kasojaluvut eivät tuota päätöstä tukisikaa.
Ei tässä nyt mitään salaliittoa ole. Jos olympialaiset olisi siirretty femmalle, olisi aamu-tv katsojamäärä romahtanut, kun ihmiset katsoisi ennemmin urheilua. Tekemällä kuten tehtiin saatiin kisat näytettyä ja silti Min Morgonin katsojatavoite (0) saavutettiin.

masa

#5 Lukematon viesti Kirjoittaja masa » 20.02.2014 16:46

Kunnas ei varsinaisesti selosta jääkiekko-otteluita, hän enemmänkin kommentoi niitä osana yhden miehen talk showtaan. Naiskiekkomatseissa Kunnaksen jaaritteleva tyyli vielä toimii, mutta miesten peleihin hänen tyylinsä on auttamattoman hidas. Fudismatseihin Kunnaksen verkkainen tahti voisi sopia.

Suomessa ei ole pulaa hyvistä urheiluselostajista, erityisesti hyvistä jääkiekkoselostajista ei ole puutetta. Takavuosikymmenten divaripelaajana pidän lätkän seuraamista, niinpä olen tilannut kotitelevisioomme Nelosen Pro- kanavat. Kyseisiltä kanavilta löytyy useita Kunnasta parempia lätkäselostajia

TMK

#6 Lukematon viesti Kirjoittaja TMK » 20.02.2014 17:16

No, mieluummin jaarittelua (sen voi jättää huomioimatta) kuin Mertarannan suoraa huutoa ja erityisesti pohjoisamerikkalaisten joukkueiden halveksumista. Onnistui tekemään minusta Kanada-fanin, sillä olen vastarannankiiski, enkä tykkää mielipiteiden tuputtamisesta. Koska en kestänyt kuunnella ja jännittää Suomen otteluita, niin siirryin jännittämään Kanadan puolesta, ja sillä tiellä olen edelleen. (Tässä lienee huomattavissa yhtäläisyyksiä ruotsin kieleen suhtautumiseni kanssa. Aikaisemmin vielä saatoin tarvittaessa käyttää ruotsia, kun kerran olin sen oppinut; nyt sekin tuntuu jo vastenmieliseltä, koska siihen liitetään kaikkia outoja arvoja.)

Ja tietenkään YLEllä ei ole nyt kokeneita jääkiekkoselostajia liiaksi, koska se näyttää jääkiekkoa enää vain kerran neljässä vuodessa. Nelonen tai Maikkari tuskin mielellään lainaavat työntekijöitään kilpailijalle.

Keijo

#7 Lukematon viesti Kirjoittaja Keijo » 20.02.2014 20:12

TMK kirjoitti:Nelonen tai Maikkari tuskin mielellään lainaavat työntekijöitään kilpailijalle.
Toisaalta Mertarannan lainaaminen Ylelle voisi olla win-win tilanne. Olympiakiekko Mertarannan selostamana voisi lisätä ihmisten kiinnostusta jääkiekkoon jolloin Maikkari saisi kanavapaketilleen lisää tilaajia.

Vastaa Viestiin