Miksi järjetöntä liturgiaa tungetaan kaikkialle???
Lähetetty: 15.01.2014 06:58
Kävin läpi randomisti materiaalia, johon linkittyisivät hallituksen tuoreen työpajan asiantuntijajäsenet, työpajassahan oli tarkoitus pohtia, kuinka Suomen talous saadaan nousuun ja velkaantuminen taittumaan.
Selaillessa kiinnitin huomiota tähän innovaatiopaperiin, jonka ministeriöt (valtiovarainministeriö, työ- ja elinkeinoministeriö, opetus- ja kulttuuriministeriö sekä liikenne- ja viestintäministeriö) tuottivat pari vuotta sitten yhteisessä hankkeessaan:
"Entä jos... - Näkökulmia ja ideoita innovatiivisen hallinnon rakentamiseen"
(löytyy linkistä http://www.vm.fi/vm/fi/04_julkaisut_ja_ ... _NETTI.pdf)
Tuotos on kuulemma avaus keskusteluun tarvittavista toimenpiteistä matkalla kohti entistä innovaatiokyvykkäämpää julkishallintoa. Laatijat toivovat, että hankkeen aikana syntyneet ajatukset sekä julkaisuun kootut asiantuntijapuheenvuorot innostaisivat hallinnon organisaatioita rohkeasti kyseenalaistamaan olemassa olevia käytäntöjään sekä ottamaan käyttöön uusia ideoita esiinnostavia ja niitä innovaatioiksi jalostavia toimintatapoja.
Blaa blaa blaa ja 89 sivua myöhemmin tulevat painavat loppusanat - irrallaan kaikesta aiemmin esitetystä:
Ja lopuksi...
Suomessa puhutaan pakkoruotsista mutta miksi emme puhu pakkomatematiikasta? Miksi suomalainen monikulttuurisuus nähdään useammin uhkana kun vahvuutena? Miksi vuonna 1998 rakennettu Kiasma on jäänyt Helsingin ainoaksi ulkomaalaisarkkitehdin toteuttamaksi rakennukseksi? Siinä missä muualla maailmalla ulkomaalaisten tuottamat vaihtoehdot ovat arkea, Suomessa niitä ei näköjään tarvita tai osata vastaanottaa. Jos uuttaa ei osata tai kyetä vastaanottamaan niin miten voimme uskoa kykymme selvitä tulevaisuudesta? (alleviivaus NRR)
Mitä tämä on?
Kuka näissä työryhmissä kirjoittaa loppusanat - onko tapana aiheesta riippumatta liittää tekstiin jotain tällaista? Ei ihme, että "onhan meillä pakkomatematiikkaakin" -tason päättely on voimissaan. Sitä tuetaan verorahoillamme virallisessa puheessa, vaikkapa innovaatiohankkeissa!
Selaillessa kiinnitin huomiota tähän innovaatiopaperiin, jonka ministeriöt (valtiovarainministeriö, työ- ja elinkeinoministeriö, opetus- ja kulttuuriministeriö sekä liikenne- ja viestintäministeriö) tuottivat pari vuotta sitten yhteisessä hankkeessaan:
"Entä jos... - Näkökulmia ja ideoita innovatiivisen hallinnon rakentamiseen"
(löytyy linkistä http://www.vm.fi/vm/fi/04_julkaisut_ja_ ... _NETTI.pdf)
Tuotos on kuulemma avaus keskusteluun tarvittavista toimenpiteistä matkalla kohti entistä innovaatiokyvykkäämpää julkishallintoa. Laatijat toivovat, että hankkeen aikana syntyneet ajatukset sekä julkaisuun kootut asiantuntijapuheenvuorot innostaisivat hallinnon organisaatioita rohkeasti kyseenalaistamaan olemassa olevia käytäntöjään sekä ottamaan käyttöön uusia ideoita esiinnostavia ja niitä innovaatioiksi jalostavia toimintatapoja.
Blaa blaa blaa ja 89 sivua myöhemmin tulevat painavat loppusanat - irrallaan kaikesta aiemmin esitetystä:
Ja lopuksi...
Suomessa puhutaan pakkoruotsista mutta miksi emme puhu pakkomatematiikasta? Miksi suomalainen monikulttuurisuus nähdään useammin uhkana kun vahvuutena? Miksi vuonna 1998 rakennettu Kiasma on jäänyt Helsingin ainoaksi ulkomaalaisarkkitehdin toteuttamaksi rakennukseksi? Siinä missä muualla maailmalla ulkomaalaisten tuottamat vaihtoehdot ovat arkea, Suomessa niitä ei näköjään tarvita tai osata vastaanottaa. Jos uuttaa ei osata tai kyetä vastaanottamaan niin miten voimme uskoa kykymme selvitä tulevaisuudesta? (alleviivaus NRR)
Mitä tämä on?
Kuka näissä työryhmissä kirjoittaa loppusanat - onko tapana aiheesta riippumatta liittää tekstiin jotain tällaista? Ei ihme, että "onhan meillä pakkomatematiikkaakin" -tason päättely on voimissaan. Sitä tuetaan verorahoillamme virallisessa puheessa, vaikkapa innovaatiohankkeissa!