Sivu 1/1

Tunteisiin vetoava mainos

Lähetetty: 18.07.2013 01:15
Kirjoittaja masa99
Järkeä tekijänoikeuslakiin -aloitetta markkinoidaan nyt tällaisella tunteisiin vetoavalla mainoksella:

Kuva


Mielestäni samantyylistä ideaa voisi aivan hyvin soveltaa myös tähän meidän aloitteeseen... Kuva itkevästä lapsesta, ja teksti voisi olla tyyliä: "Sinunkin lastasi käytetään hyväksi kielipolitiikan pelinappulana" tai vielä radikaalimmin: "Sinunkin lapsestasi yritetään aivopestä ruotsinkielisen eliitin palvelijaa". Miksei myös: "Sinun lapsellasiko ei ole ihmisarvoa ilman pakkoruotsia?"

Ideaa saa soveltaa vapaasti.

Re: Tunteisiin vetoava mainos

Lähetetty: 18.07.2013 01:33
Kirjoittaja Eero Nevalainen
Ehkä vähän turhan raflaavia nuo "eliitin palvelemiset" (tavallaanhan ideana on varmistaa se että eliittiin ei ole pääsyä ilman sitä ruotsia), mutta "pelinappula"-argumentti toimisi mielestäni paremmin. Kenen etuja kielipolitiikka palvelee ja miksi se on sitä mitä se on?

Re: Tunteisiin vetoava mainos

Lähetetty: 18.07.2013 03:14
Kirjoittaja masa99
Niin, ideana oli, että markkinointiin voitaisiin kokeilla vähän "isompaa vaihdetta", koska nykyinen markkinointi ei selvästikään tuota niin paljon omatoimisia allekirjoituksia kuin olisi tarve. Tähän saakka markkinointi on kenties ollut liian kesyä, eikä se ole herättänyt riittävästi tunteita ihmisissä.

Ei toki kannata mennä liiallisuuksiin, koska liian räikeä markkinointi saattaa sotia itseään vastaan, mutta joka tapauksessa vähän voimakkaampia sanoja ja lauseita voisi aivan hyvin käyttää. Mielestäni esimerkiksi toi "Sinunkin lastasi käytetään hyväksi kielipolitiikan pelinappulana" on sopivan raflaava ja tunteita herättävä, mutta ei silti liian hyökkäävä ketään tai mitään vastaan. Ja ennen kaikkea toi lause on täyttä totta. Se on niinkin rehellinen lause, että joku Jyrki Katainen saisi slaagin kun näkisi sen jossain... Kielipolitiikka kun on aihe, josta ei juuri rehellisesti keskustella hallituksen toimesta. Syystä että kaikki merkkihenkilöt ja puolueet ovat ruotsinkielisen rahan armoilla.

Re: Tunteisiin vetoava mainos

Lähetetty: 18.07.2013 09:51
Kirjoittaja JV Lehtonen
ANNA LAPSELLESI LAHJA-KIELIVAPAUS!
Siinä se on!

http://api.ning.com/files/8SRbd0lFfF*M9 ... &width=171

Re: Tunteisiin vetoava mainos

Lähetetty: 18.07.2013 13:11
Kirjoittaja Opiskelija
Tuonkaltaisessa mainoksessa (esillä lapsi) on se hyvä puoli, että se suuntautuu uudelle kohderyhmälle, sellaiselle, joka ei ehkä muuten tule ajatelleeksi, että tekijänoikeusaloitteella tai ruotsi vapaaehtoiseksi -aloitteella olisi jotakin tekemistä hänen itsensä kanssa.

Nuorista netinkäyttäjistä varmaan aika monet ovat jo tietoisia eri kansalaisaloitteista. Sen sijaan ruuhkavuosia elävissä, keski-ikäisissä ja sitä vanhemmissa työssäkäyvissä sekä eläkeläisissä on vielä paljon sellaisia, joiden mielikuvissa nämä aloitteet ovat vain nuorten ja opiskelijoiden juttuja, joita netissä kirjoitellaan huvikseen. Ne eivät jaksa kiinnostaa kiireisiä ihmisiä, jos he ylipäätään ovat äkänneet koko aloitteen olemassaoloa. Näiden ihmisten huomio ja kiinnostus pitäisi herättää. Heidän pitäisi ymmärtää, että vapaa kielivalinta olisi myös heidän lastensa ja lastenlastensa hyväksi.

Kunpa vielä olisi resursseja ja tämän asian julkisia ajajia. Kunpa tähän asiaan nyt panostettaisiin. Nyt kun on mahdollisuus. Mistä tämä löysyys johtuu? Edes Suomalaisuuden liitto ei mainosta edes omilla nettisivuillaan ruotsi vapaaehtoiseksi -aloitetta. Itse en ole törmännyt tähän aloitteeseen missään ilman omaa aktiivisuuttani. Tai hetkinen, kerran Facebookissa.

Tekijänoikeusaloite on muuten ylittänyt allekirjoitusmäärässä 40 000 kpl.

Re: Tunteisiin vetoava mainos

Lähetetty: 18.07.2013 17:37
Kirjoittaja Ridge
Tuollaiset menevät helposti huonon maun puolelle, jos ne ovat liian tunteisiin vetoavia. Joten en osaa sanoa.

Tekijänoikeusaloitteella on nyt ollut paljon Facebook-päivityksiä, joilla on n. 140 jakoa. Yksi jako tarkoittaa sitä, että iso kaveripiiri näkee viestin - eli loistavaa verkostomarkkinointia.

Nyt kun tällä aloitteella tulee 40 000 täyteen ilmeisesti ensi viikolla, niin sitten ehdottomasti kuva vaikka kannattuskäyrästä Facebookiin ja kehoitus ihmisille loppukiriin. Sitten laitetaan vaan jakoon ja toivotaan että omasta Facebookin kaveripiiristäkin tulee vielä lisää allekirjoituksia.

Toinen juttu joka 40 000 rikkoutuessa kannattaisi tehdä, on Vapaa Kielivalinnan FB-sivun tapahtuma jossa on ohjeita paperinimenkeräämiseen ja kehoitus jakaa kavereillekin nettiosoite. Tykkääjiä tuolla sivulla on 6173. Se on paljon, ja heitä pitäisi herätellä loppukiriin. Heikki Orsila kai sivusta vastaa.

Re: Tunteisiin vetoava mainos

Lähetetty: 18.07.2013 20:03
Kirjoittaja masa99
Sanotaan näin, että jos aloitteella olisi rahaa käytettävissä, niin pari tuollaista tunteisiin vetoavaa mainosta telkkariin, ja selkeät ohjeet siitä kuinka allekirjoittaminen tapahtuu Netissä, niin siinä tulisi jo aika monta tuhatta allekirjoitusta suht' samantien. Plus ylimääräistä mediahuomiota (mainoksen raflaavuuden vuoksi), mikä on myös kaikki kotiinpäin.