Pauli Vahtera, Iltalehden blogi 3.6.13

Tämä alue on avoin kaikille rekisteröityneille käyttäjille. Muille alueille voivat kirjoittaa vain yhdistyksen jäsenet.
Viesti
Julkaisija
Hansa
Viestit: 346
Liittynyt: 21.02.2013 11:57

Pauli Vahtera, Iltalehden blogi 3.6.13

#1 Lukematon viesti Kirjoittaja Hansa » 03.06.2013 07:59

Pauli Vahteran blogi on kokonaisuudessaan väkevää pysähdyttävää tekstiä, mutta tässä yhteydessä on kiinnitettävä huomiota siihen, mitä hän sanoo pakollisesta ruotsinopiskelusta.

"Suomessa ei kukaan vihaa suomenruotsalaisia. Heidät on aina hyväksytty. Suomenruotsalaisille on annettu etuoikeuksia. Ainoa, mitä kritisoidaan on pakkoruotsi. Me kansalaiset osaamme ajatella ilman toimittajien ohjausta. Pakkoruotsin puolustajat tekevät karhunpalveluksen ruotsin kielelle. Vapaaehtoisena se nousisi uuteen kukoistukseen. Pakollisena ja ihmisten aliarvioinnin takia ruotsin kielen asema Suomessa heikkenee."
Viimeksi muokannut Hansa, 03.06.2013 10:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

NRR
Viestit: 9999
Liittynyt: 10.02.2013 15:38

Re: Pauli Vahtera, Iltalehden blogi 3.6.13

#2 Lukematon viesti Kirjoittaja NRR » 03.06.2013 09:31

toimiva osoite:
http://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahter ... ien-suomi/

Talousmies kirjoittaa siitä, miten jonkin asian tukeminen kääntyy itseään vastaan, jos sen tekee sokeasti faktoista välittämättä.

Vahtera ei tätä sano, mutta järjetöntä on se, että meillä maahanmuuttajanuoriltakin vaaditaan pakkoruotsi (eli tuen osoitus suomenruotsalaisuutta kohtaan) vaikka heillä on vaikeuksia ylläpitää kotikieltään, omaksua suomi ja oppia englantia. Maahanmuuttajanuoret ovat yhtä toiveikkaita ja innokkaita ottamaan paikkansa Suomen rakentamisessa kuin muutkin nuoret. On äärettömän tärkeää, että heidän kotoutumisensa ja koulutuksensa onnistuvat. Heille ei voida antaa vapautusta ruotsista, sillä jos Helsingin kouluissa jopa kolmannes oppilaista ei lukisi ruotsia, se nostattaisi ruotsiaan pakolla puurtavien lasten ja nuorten perheissä tavatonta kiukkua ja kateutta. Siksi meillä on "tasa-arvoistava" pakko, joka on paitsi kielitaitoa rajottava myös yksinkertaisesti väärin niin monikielisistä perheistä tulevia lapsia kohtaan kuin erityisoppilaita ja taitoprofiililtaan ei-kielellisiä lapsia kohtaan.

Vastaa Viestiin