Olen ollut pidemmän aikaa vähän poissa kuvioista... tämä piirre Jan-Erikissä oli kyllä omituinen. Hän on "periaatteessa puolellamme" ja vielä minun puolestani myönsi ihan muutamat tärkeät pointit täälläkin, ja se oli sitten minun kannaltani OK. Mutta sitten hän aina pimahteli säännöllisesti kun löysi täältä jotain "ruotsinvastaisuutta".Tälläkin palstalla vieraillut ruotsinkielinen toimittaja kirjoitti toisaalla, ettei toivo mitään hyvää tälle joukolle, joka nyt ajaa pakkoruotsin poistoa, vaikka periaatteessa hän on kielivapauden puolella.
Epäilen että tässä on ainakin minun osaltani kyseessä se, että JEA ei vaan hyväksy sitä lähtökohtaa, että koska en ole ruotsinkielinen (tai sellaiseksi pyrkivä) niin minä en vain sitten omaehtoisesti tavoittele tiettyjä asioita, enkä myöskään pidä siitä, että minua yritetään vängätä niitä asioita haluamaan. Eli JEA ei hyväksy lähtökohtiani, ja se "identiteettipuhe" jonka pohjalta meitä yleensä yritetään loppujen lopuksi painostaa hyväksymään pakkoruotsi, oli sitten kovin tulenarka juttu.
Toinen syy saattoi sitten olla kyllä se, että enhän minä toisaalta kovinkaan korkealle arvosta näitä pakkoruotsin puolustelijoita. On vaan niin kovin selvää että heillä on niin kovasti omaa egoa ojassa...