NRR kirjoitti:JV Lehtonen kirjoitti:
Jokaisessa puolueessa on voimakas ruotsinkielinen lobby. erityisesti kokoomuksessa ja demareissa.
Ne ovat puolueiden sisäisiä RKP-läisiä, jotka ajavat puolueiden sisällä samaa privilegio-agendaa, jota RKP ajaa hallituksissa.
Olipa hyvä, että toit tämän esille. Ero puolueaktiivien ja äänestäjien kannoissa on selvä. Viime gallupissa puoluekantansa ilmoittaneista vapaaehtoisuuden kannattajia oli enemmistö kaikissa puolueissa paitsi RKP:ssä ja Vihreissä. Jopa RKP:n kannattajiksi ilmoittautuneista 39% oli vapaaehtoisuuden kannalla.
Esimerkiksi nyt hämmennyin vielä vaaleissa vapaata kielivalintaa liputtaneen nuoren, fiksun demarin puheita, joissa hän oli selvästi siirtynyt pakkoruotsin taakse ja lateli sujuvasti, miten Norden kyllä... Puolueaktiiveilla on oma liturgiapakettinsa, johon pakkoruotsi kuuluu.
Kyse on nimenomaan aktiivipoliitikkojen pakkoruotsimyönteisyydestä. Se saattaa kasvaa ilman korruptiotakin jo siitä, että jokaisella aktiivipoliitikolla on lähipiirissä ruotsinkielisiä poliitikkokollegoja, jotka ovat mukavia, joustavia työtovereita ja - pitävät tiukasti pakkoruotsin puolta. Eri puolueiden poliitikoille on syntynyt paljon henkilökohtaisia, positiivisesti latautuneita suhteita ruotsinkielisiin verkostoihin. Siksi se, minkälainen asenne ruotsinkielisissä verkostoissa on vapaaehtoisuutta kohtaan, on niin ratkaisevaa. Siksi tarvitaan nyt solidaarisuuta ruotsinkielisten äänestäjien taholta viestittää omilleen, ettei pakkoruotsi ole sitä politiikkaa, jota he edustajiltaan odottavat, että ruotsinkielisten palvelujen rakentamisessa on lähdettävä vapaaehtoisen ruotsin pohjalta.
Korruptio on laaja käsite: ei siis välttämättä (pelkkä) raha.
Mainitsemasi "nuori fiksu demari" saattaa nousta vaikka ministeriksi.. Silloin joku muu laittaa sanat suuhun.
Se prosessi on jo alkanut!
Kuka laittaa sanat Gustafssonin suuhun ? Ehdokkaana hän vastusti pakkoruotsia, ministerinä ajaa sitä vastahakoisesti-
ja siksi tulee potkut.
Kello on 9.40. Tiedotustilaisuus on 10.15.
Uusi opetusministeri on valmiiksi ohjelmoitu pakkoruotsittajaksi- kuka sen takana on ?
FSD ja RKP!
Olen kysynyt henkilökohtaisesti kaikilta tuntemiltani suomenruotsalaisilta, miksi he haluavat simputtaa meitä pakkoruotsilla-
Kukaan ei uskalla vastata henkilökohtaisesti, vaikka tilanne on 1-1. Eli minä ja hän.
Mutta heti kun heitä on puolueellinen, simputusmentaliteetti valtaa kentän-.
Suomalaisten on luettava pakkoruotsia meidän takiamme!
Kuka tällaista ryhmää kohtaan voi tuntea sympatiaa ? En minä aikakaan.
Pikkulinnut herättivät minut tänään kovaäänisellä laulullaan aamun sarastaessa!
NYT ON KESÄ!
Yritämme minimoida netin käytön koko perheen voimin ja nautimme luonnosta ja ulkoilmasta.
Jatkan sekä blogia että tänne kommentointia syksyllä.
Minulle tämä on ennen kaikkea oikeudenmukaisuuskysymys ja tulen ajamaan muutosta loppuelämäni-
Myös seuraava sukupolvi on valmis taistelemaan!
Tämä ei pääty tähän, vaikka nyt pidämmekin lomaa!
AURINKOA KAIKILLE!
terv. Juha Vilhelm Lehtonen
Pääkieli-aloitteen pääkoordinaattori