Joo, olet oikeassa. Toisaalta kyllähän minä olen aina avoimesti sanonut täälläkin että tuo identiteettikysymys on se villakoiran ydin ja kaikki muu on ihan harhaanjohtavaa puppua. Ei tämmöinen menisi läpi missään muualla koska pidettäisiin itsestään selvänä että toisia ei voi yrittää pelata näillä konstein jonkinkielisiksi. Taustalta löytyvät perustelut, joita ei koskaan sanota ensimmäisinä keskustelussa, ovat aina linjaa "mutta kun me olemme ruotsalaisia". Tuolta pohjalta mikä tahansa muu argumentti voidaan kääntää täysin nurin, ja se perussyy pitää aina erikseen kaivaa keskustelijasta ulos. Aika hyvin ihmisiä onkin onnistuttu ehdollistamaan.JV Lehtonen kirjoitti: Eero, muistelen, että joskus "toruit" minua tunteenpurkauksista..![]()
Vaikutat nyt itse hieman ärtyneeltä--
Onhan tämän porukan kanssa lähes mahdotonta keskustella tyynesti koska vastapuoli on niin täysin vilpittömän sitä mieltä että heille käy mikä tahansa ja sinä et ole mitään, ja tämä on heidän ihmisoikeutensa. Silti olen ollut aina sitä mieltä että tätä keskustelua käydään julkisuudessa juuri muun yleisön seurattavaksi, joten ei pidä antaa aseita ruotsinkielisille käteen liian helposti, ja kieltämättä ylimääräinen retoriikka tai humorismi voi osua omaan nilkkaan -- syyllistyn moiseen toki itsekin.