Voitaisiinko faktantarkastus Suomessa aloittaa vaikka "kaksikielisyydestä"

Tämä alue on avoin kaikille rekisteröityneille käyttäjille. Muille alueille voivat kirjoittaa vain yhdistyksen jäsenet.
Viesti
Julkaisija
pjl69

Re: Voitaisiinko faktantarkastus Suomessa aloittaa vaikka "kaksikielisyydestä"

#16 Lukematon viesti Kirjoittaja pjl69 » 14.04.2025 19:54

Sanna Marin antoi todellisuuden ja oman ruotsin taidottomuutensa puhua puolestaan. Enemmän mua häiritsi se, että hän puheenjohtajana ei lähtenyt haastamaan demareiden kielipoliittista linjaa vaan pelkästään sirkutti, että hän noudattaa puolueohjelman linjaa.

NRR

#17 Lukematon viesti Kirjoittaja NRR » 15.04.2025 08:08

Teemu kirjoitti: 14.04.2025 19:36 Itse olen aina välillä unelmoinut siitä, että joku tunnettu ja läpi puoluerajojen arvostettu poliitikko lähtisi kunnolla haastamaan ainakin pakkoruotsia ja ehkä koko kaksikielisyyttä.
Niinpä. Minusta tosin olisi hyvä myös, jos poliitikkojen siteet RKP:hen olisivat avoimesti esillä.

Esimerkiksi Helsingin uuden pormestarin Sazonovin avopuoliso on Rkp:ta edustava Anita Westerholm, yksi johtavia poliitikkoja Raaseporissa ja opetusministeri Anders Adlercreutzin erityisavustaja.

NRR

#18 Lukematon viesti Kirjoittaja NRR » 15.04.2025 09:36

Erityisesti kaipaan juttuja, joissa perattaisiin säätiörahoja ja niiden käyttöä.

Tässä svenska ylen vanha juttu säätiöistä.

Kommenteissa muistutetaan, että ruotsinkieliset ovat vahvasti puoluepoliittisesti suuntautuneita, muut eivöt. Ruotsinkielisissä säätiöissä samat päättäjät tekevät päätöksiä useissa säätiöissä. Tämä on oma vallankäyttäjäryhmänsä, joka käyttää rahaa kaksikielisyyden eli pakkoruotsin pönkitykseen.

https://yle.fi/a/7-10021133

Vastaa Viestiin