Fija Saarni kirjoitti Usarissa: "Älä äänestä isänmaan petturia."
Tuolta listalta puuttuu monta, jopa Rkp Carl Haglund. Tässä kirjoitus: http://fijasaarni.puheenvuoro.uusisuomi ... anpetturia
Mitä ruotsinkielisten mielestä on oikeudenmukaisuus?
-
-
- Viesti:
Re: Mitä ruotsinkielisten mielestä on oikeudenmukaisuus?
Tämä keskustelu liikkuu täällä nyt niin paljon että anteeksi jos en ymmärrä missä mennään, mutta...
Keskeinen JEA:n myöntämä pointti on tämä:

Keskeinen JEA:n myöntämä pointti on tämä:
Itse toisaalta myönnän että suomenruotsalaiset ovat "quasi nationes"-tyyliin jopa etnisesti "alkuperäiskansa", ja tällöin olen Jaskan kanssa jossain määrin samoilla linjoilla. Mutta sitten päästään tähän JEA:n vihaamaan periaatteelliseen "suomenkieliset eivät saa"-argumentaatioon, koska me nyt vaan voimme, koska englannin ylivalta."En pidä kohtuullisena, että kielet ovat pakollisia vähemmistöille taattavien palvelujen vuoksi."
Minä olen yrittänyt kertoa elävästä ihmisestä suhteessa suomenruotsalaiseen retoriikkaan, mutta kun siitä tulee Norman Bates...Jan-Erik Andelin kirjoitti: Nyt on sinun vuorosi kertoa jostakin elävästä ihmisestä.

-
Se nyt vaan on sellaista uhriutumisen retoriikkaa. Jos ei halua olla se omasta mielestään sorrettu kansa, ei pidä myöskään kuulostaa sellaiselta. Ei keskustelua voi käydä sillä tavalla, että toinen jatkuvasti hokee, että "minä en siis saa sanoa mitään?!". Silloinhan juuri myöntää toiselle ikuisen ylivallan.Eero Nevalainen kirjoitti:"suomenkieliset eivät saa"-argumentaatioon
-
Taisi Nevalaisen kirjoitus mennä Andelinilta totaalisti ohi.Jan-Erik Andelin kirjoitti:Se nyt vaan on sellaista uhriutumisen retoriikkaa. Jos ei halua olla se omasta mielestään sorrettu kansa, ei pidä myöskään kuulostaa sellaiselta. Ei keskustelua voi käydä sillä tavalla, että toinen jatkuvasti hokee, että "minä en siis saa sanoa mitään?!". Silloinhan juuri myöntää toiselle ikuisen ylivallan.Eero Nevalainen kirjoitti:"suomenkieliset eivät saa"-argumentaatioon
Minusta Nevalainen kirjoittaa ihan kuvaavasti tästä suomenkielisten, pakkoruotsin suossa, tarpomisesta.
Asenne(suo, kuokka ja Jussi) on kuitenkin kohdillaan.