Noustenmaa kirjoitti:
Jaskan kirjoituksia ei oikein voi ottaa tosissaan kun mielipide tuntuu vaihtelevan useaan otteeseen muutaman päivän välein.
Täysin perätön väite: mielipiteeni ei ole muuttunut muutaman päivän välein. Ole hyvä ja todista väitteesi tai peru valheesi.
Noustenmaa kirjoitti:
Tuossa edellisviikolla kirjoittelimme monta viestiä paikallisesti käytettävistä kielistä. Jaska sekoitti useaan otteeseen TK:N ja minun kirjoitukset keskenään.
Se on ihan ymmärrettävää, koska lukijaystävällisyyden vuoksi laitan samaan viestiin vastaukset monelle eri kirjoittajalle. Siksi - ja jotteivät viestit katoaisi bittiavaruuteen ennen kuin ne saa onnistuneesti lähetettyä - kirjoitan viestini yleensä Wordissä. Tästä syystä välillä tulee kopioitua johonkin kappaleeseen väärän kirjoittajan nimi.
Pahoittelen jos sait pysyviä traumoja siitä, että sekoitin sinut foorumin pahimpaan ääriajattelijaan.
Noustenmaa kirjoitti:
Kielen merkitys vaihteli kirjoituksesta toiseen. Välillä, kuten nyt taas näyttäisi olevan, kotikunnassa enemmistönä oleva kieli tuntuu tärkeimmältä. Välillä kielen valintaa taas on perusteltu naapurivaltioiden kielillä. Oikein ei Jaska osaa päättää sitäkään tulisiko sen toisen kotimaisen olla pakollista ja jos niin missä ja millä laajuudella.
Ei pidä paikkaansa, sinä vain olet ymmärtänyt väärin. Minä puhun monesta eri tasosta kirjoituksissani ja viesteissäni, ja lukijan on oltava tarkkana, että ymmärtää mistä tasosta milloinkin puhutaan. Ole hyvä ja todista väitteesi tai peru valheesi.
Sinä olet täällä tuore tulokas, ja vielä viikko sitten sinulla menivät muistaakseni eräät käsitteet sekaisin. Älä heijasta sitä minun viesteihini.
Noustenmaa kirjoitti:
Historia ja se mitä kieltä ja milloin nykyisen Suomen alueella on puhuttu ei tunnu olevan lainkaan hallussa.
Bluffisi epäonnistui nyt pahasti.
Päinvastoin, väitän että aihe on minulla hallussa erinomaisen hyvin. Tässä sinulle uusinta tieteellistä tietoa aiheesta:
http://www.elisanet.fi/alkupera/Kielet_ ... aikain.pdf
Jos olet eri mieltä noiden näkemysteni kanssa, se tarkoittaa että sinä olet väärässä ja tukeudut vanhentuneisiin ja/tai virheellisiin näkemyksiin kielten historiasta. Minä satun nimittäin olemaan alan mies: fennougristi ja historiallisen kielitieteen harjoittaja. Lähdeluettelosta näet, että tuossa esitetään 2000-luvun tuloksia, jotka kumoavat aikaisemmin kannatetut epätarkemmat ja heikommin perustellut näkemykset.
Noustenmaa kirjoitti:
Jaska kyseli juuri jonkun toisen kirjoittajan aivokapasiteetistä. Samaa voisi kysyä takaisinkin.
Kiitos kysymästä, oma aivokapasiteettini on erinomainen! Mitenkäs sinulla? Ihan hyvin sinä olet toistaiseksi ainakin ymmärtänyt argumentteja ja perusteluja - toivottavasti myös nuo tässä viestissä edellä esitetyt.
Noustenmaa kirjoitti:
Kuten joku jo totesi niin osa kirjoittajista on täällä vain jarruttaakseen.
No, TK ja Hannu Jussi välillä vähän innostuvat liikaa.
Noista jarrumiehistä huolimatta juna kulkee kohti oikeudenmukaista ja toteutumiskelpoista ratkaisua! Minun tavallani suomenkielisten alueiden pakkoruotsi on mahdollista saada pois muutamaa sukupolvea aikaisemmin kuin ääriajattelijoiden tavalla. Ei kestä kiittää, samalla asiallahan tässä ollaan!