Tuhat postaustasi nollautuivat kerralla, jotenJan-Erik Andelin kirjoitti:En minä sinun rahojasi kaipaa. Päinvastoin minä ja 5,2 miljoonaa muuta suomalaista päätimme juuri kustantaa sinulle ja muutamalle muulle tamperelaiselle nopeita raitiovaunuja. Säästä ratikkalippuihin.JV Lehtonen kirjoitti:Joten luettele sinä nyt vaikka kymmenen erityistarvetta, mihin tarvitset rahoitusta.
pakko tuon jälkeen on toistaa NRR:n oivallus myös sinun osaltasi:
Onko tässä enää kyse palveluista: "Tämä systeemi toimii hyvin. Nej, ei ole positiivista haluta vapautta pakosta, varsinkaan silloin kun vapaus merkitsisi loitontumista kulttuurisesta ja kielellisestä vähemmistöstä, joka tulee hyväksyä ja jonka kanssa tulee elää rinta rinnan läpi elämän. Tough luck että olet syntynyt maahan, joka (ilmaiseksi) haluaa yleissivistää kaikki lapset ja tehdä heistä suvaitsevaisia ja fiksuja aikuisia. Kyllä, tiedän, ettei missään muualla maailmassa ole vastaavaa systeemiä kuin tämä meidän. Se on kuitenkin taas vain osoitus siitä, että suomenmaalainen koulu on erityisen hyvä ja kuuluu maailman parhaisiin. Kyllä, olen arrogantti (ja puolustuskannalla), kun joku hyökkää minun identiteettiäni vastaan eikä näe minun kieltäni ja kulttuuriani riittävän tärkeänä, jotta opiskelisi sitä enemmän. Toivon, että lapset ja nuoret pakotetaan tulevaisuudessakin lukemaan kaikkia mahdollisia kieliä ja suoraan sanoen vähät välitän siitä, miten paljon he vihaavat sitä. On vain terveellistä ja järkevää joutua alttiiksi asioille, joista ei pidä, eikä kaikkea pidä saada valita. Kuten sanottua, tough luck. Kaikkien tulee opiskella ruotsia siksi, että se on yleissivistävää ja että ruotsi on perustuslain mukaan Suomen kansalliskieli."pakkoruotsi tuottaa jotain sellaista, mikä on toimivia palveluja arvokkaampaa.
Tietävätkö ruotsinkieliset itse, mitä pakkoruotsi oikeasti heille takaa ja miksi sen ylläpito on ollut tärkeämpää kuin palvelujen rakentaminen ajanmukaisella ja muita kieliryhmiä kunnioittavalla tavalla ilman pakkoa?
Tätä keskustelua on turha jatkaa. Mutta kampanja jatkuu. Ja se jatkuu. Voittoon asti!
HASTA LA VICTORIA!