Vaasalainen kunnanvaltuutettu vastaa lehdessä:
"--- meillä ei ole pakkovenäjää eikä sitä haluta, sillä se kuulostaisi juuri siltä mitä se on, ruma jäänne menneisyydestä. Aivan kuten pakkoruotsikin on."
"Kielivalintaa kannattaa suurin osa suomalaisista. Se, että hallitus on tehnyt kansan tahdon vastaisen periaatepäätöksen, tarkoittaa että hallitus on väärässä, ei kansa."
http://www.pohjalainen.fi/mielipide/yle ... -1.1617597
Pohjalainen 18.5. pääkirjoitus & oikeusministerin mielipide
Re: Pohjalainen 18.5. pääkirjoitus & oikeusministerin mielip
Mahtava, selväsanainen vastine Lauri Karpilta!NRR kirjoitti:Vaasalainen kunnanvaltuutettu vastaa lehdessä:
"--- meillä ei ole pakkovenäjää eikä sitä haluta, sillä se kuulostaisi juuri siltä mitä se on, ruma jäänne menneisyydestä. Aivan kuten pakkoruotsikin on."
"Kielivalintaa kannattaa suurin osa suomalaisista. Se, että hallitus on tehnyt kansan tahdon vastaisen periaatepäätöksen, tarkoittaa että hallitus on väärässä, ei kansa."
http://www.pohjalainen.fi/mielipide/yle ... -1.1617597
Upeaa, että kielipakottajien tyhjät fraasit kumotaan laajalla rintamalla.
-
- Viesti:
Eikö muuten ole uskomaton ajatus että ruotsin pakollisuus johtaisi siihen että saksan, ranskan ja venäjän lukeminen lisääntyisi?Vaikka vapaaehtoisuuden toivottiin lisäävän muiden kielten opiskelua, näin ei käynyt, sillä muutoksen jälkeen myös saksan, ranskan ja venäjän lukeminen on vähentynyt."
Oleellinen pointti. Juuri näin kuitenkin päätellään.Eero Nevalainen kirjoitti:Eikö muuten ole uskomaton ajatus että ruotsin pakollisuus johtaisi siihen että saksan, ranskan ja venäjän lukeminen lisääntyisi?Vaikka vapaaehtoisuuden toivottiin lisäävän muiden kielten opiskelua, näin ei käynyt, sillä muutoksen jälkeen myös saksan, ranskan ja venäjän lukeminen on vähentynyt."
Surkeaa onkin se, että pakon kannattajat toistelevat perusteita, jotka ovat äärimmäisen epäloogisia.
Fiksut ja usein akateemiset ihmiset madaltavat ajatteluaan ollakseen "oikeinajattelijoita", "eifasisteja".
Sellainen on todellisen sivistyksen kannalta tuhoisaa.
Takinkääntö onkin tässä asiassa käymässä vaikeaksi siksi, että täytyy ensin huomata olleensa melkoinen hölmö. Pahoittelen. Itse olen tämän tien käynyt ja myönnän, että olisi kivempaa, jos ei tuntisi omaa kykyään alentaa älyllistä kapasiteettiaan ollakseen "suvaitsevainen" ja "sivistynyt".
-
- Viesti:
Näinhän se on että kasvoja ei oikein enää voi säilyttää jos päättääkin tulla järkiinsä. Olen itse seurannut surullisena muutaman tuntemani henkilön degeneroitumista tässä asiassa parin vuoden aikana... nyt tässä ei ole heille enää kyse siitä että opiskellaanko ruotsia, vaan siitä että mitä järjettömämpiä ideoita he keksivät ja pystyvät väkisin painostamaan minulle, sitä parempia ihmisiä he kokevat olevansa. Uusin idea eräältä täti-ihmiseltä oli se, että ruotsia pitää opettaa "tapainturmeluksen" vastustamiseksi... mitä tietysti esimerkiksi omat näkemykseni kai sitten edustavat.Takinkääntö onkin tässä asiassa käymässä vaikeaksi siksi, että täytyy ensin huomata olleensa melkoinen hölmö. Pahoittelen.
Kerroinpa sitten hänelle että nyt ollaan sitten jo tilanteessa että en enää voi nähdä että meillä on edellytyksiä samassa yhteiskunnassa elämiseen... ei tainnut ihminen ymmärtää mitä tuolla tarkoitin, koska sekin oli sitten suvaitsemattomuutta.