Vihataanko Suomessa ruotsinkielisiä?

Tämä alue on avoin kaikille rekisteröityneille käyttäjille. Muille alueille voivat kirjoittaa vain yhdistyksen jäsenet.
Viesti
Julkaisija
Hillevi Henanen

Re: Vihataanko Suomessa ruotsinkielisiä?

#16 Lukematon viesti Kirjoittaja Hillevi Henanen » 17.10.2013 16:36

JV Lehtonen kirjoitti:Jos kukaan ei ilmoittaudu systeemistä hyötyjäksi, ja samaan aikaan systeemistä kärsiviä on pilvin pimein, silloinhan olisi
loogista uudistaa systeemi! Miksi systeemiä ei siis uudisteta ?
JEP! 100%:n varmuudella tämä hyötymiskysymys lopettaa keskustelun. Vastapuoli vaikenee tai vaihtaa nimimerkkiä.

Ja tokihan hyötyjiäkin on. Heidän motiivinsa vain eivät kestä päivänvaloa. Eli taas hiljaisuus.

Saman saappaan alla kuin me suomenkieliset on suuri määrä fiksuja ja oikeudenmukaisia ruotsinkielisiä. Heidän asemansa on mielestäni vieläkin ahdistavampi, koska minä uskallan sentään protestoida.
Viimeksi muokannut Hillevi Henanen, 26.10.2013 01:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JV Lehtonen

#17 Lukematon viesti Kirjoittaja JV Lehtonen » 17.10.2013 18:16

Åbo Underrättelser syyttää identiteettipohdiskelua rasismiksi!
Tää suomenruotsalaisten tiedonvälitys alkaa olla aika ruandalaista!

Katsotaanpa lähemmin tätä tuotosta:

Rasister sprider hatbudskap med hjälp av VR
Rasistit levittävät vihaviestiä VR:n avulla

Mutta missä se rasismi on, ÅU ?

Men det var inte någon artikel i tidningen som jämförde den svenska skola i S:t Karins med Sydafrikas apartheidpolitik och
anklagade statsmakten för att påtvinga det finskspråkiga Finland en tvåspråkig identitet.

Missä kohdassa täällä on se viha ??

Hatet mot svenskspråkiga och finlandssvenskar stod skrivet på en lapp instucken i VR:s tidning.

Lapussahan lukee lehden uutisen mukaan, että suomalaisilla pitää olla oikeus ruotsittomaan identiteettiin!
Olen täsmälleen samaa mieltä! Sellainen oikeus meillä pitää olla!
Nimeni on tiedossa! Jos olen rasisti, haastakaa minut oikeuteen.
Jos en ole rasisti, korjatkaa lehtenne propagandistinen uutisointi!

http://www.abounderrattelser.fi/news/20 ... av-vr.html

Minä en tarvitse mitään lappuja, minulle voi vaikka soittaa, jos haluaa kuulla lisää, miksi suomenkielisellä
on oltava oikeus omaan kieli-identiteettiin!

Kaarinan koulasiat eivät minua kiinnosta, koska olen tamperelainen!

NRR

#18 Lukematon viesti Kirjoittaja NRR » 17.10.2013 19:30

JV Lehtonen kirjoitti: Lapussahan lukee lehden uutisen mukaan, että suomalaisilla pitää olla oikeus ruotsittomaan identiteettiin!
Niinpä. Ei ruotsinkielisiä tule mielenkään vihata, mutta kyllähän vähemmän iloisia tunteita nostattaa tämä ruotsinkielisen median tapa tulkita vihapuheeksi sen sanominen, ettei ruotsi ole osa kaikkien suomalaisten identiteettiä.

Jos lapussa oli jotain muuta rasismiin viittaavaa, niin se pitäisi kertoa. Nyt jää kyllä mysteeriksi taas kerran tämä rasimisyytös.

Hillevi Henanen

#19 Lukematon viesti Kirjoittaja Hillevi Henanen » 17.10.2013 19:51

NRR kirjoitti:
JV Lehtonen kirjoitti: Lapussahan lukee lehden uutisen mukaan, että suomalaisilla pitää olla oikeus ruotsittomaan identiteettiin!
Niinpä. Ei ruotsinkielisiä tule mielenkään vihata, mutta kyllähän vähemmän iloisia tunteita nostattaa tämä ruotsinkielisen median tapa tulkita vihapuheeksi sen sanominen, ettei ruotsi ole osa kaikkien suomalaisten identiteettiä.

Jos lapussa oli jotain muuta rasismiin viittaavaa, niin se pitäisi kertoa. Nyt jää kyllä mysteeriksi taas kerran tämä rasimisyytös.

Olisihan sen lapun nyt voinut panna siihen uutiseen liitteeksi, että olisi saanut etsiä sieltä ne otsikoidut vihapuheet. Kuka sen lapun sinne lehden väliin on hommannut, on myöskin mitä suurimmassa määrin auki.

NRR

#20 Lukematon viesti Kirjoittaja NRR » 17.10.2013 19:59

Ketjun kysymys oli, että vihataanko Suomessa ruotsinkielisiä.

Tässä väkisinkin kysymys kääntyy päälaelleen:
Vihaako joku taho niitä suomalaisia, jotka eivät katso ruotsin kuuluvan identiteettiinsä,
ja projisoiko tämä joukko omat tunteensa näihin väittämällä tällaisen suomalaisen puhetta vihapuheeksi?

En mitenkään ymmärrä, että suomenkielinen media voisi mennä vastaavalla tavalla kirjoittamaan rasismista,
mikäli ruotsinkielinen ilmoittaisi, ettei suomen kieli kuulu hänen identiteettiinsä. Tosin ruotsinkielinen Suomessa
ei Ahvenanmaata lukuunottamatta elä niin ruotsinkielisessä maisemassa kuin suomenkielinen elää suomenkielisessä maisemassa,
joten he eivät ehkä ymmärrä, ettei finländare-identiteetti ole koko kansan yhteinen identiteetti, mutta
eivät myöskään vierasta suomi-komponenttia, koska finländare-identiteetissä se on ikuisesti kytketty ruotsiin.
Ahvenanmaalaiset taas ovat jo poistaneet pakkosuomen, eikä tätä pidetä rasismin tai vihan osoituksena.

Mietin, mitä pakkoruotsin ystävät haluavat kuulla meiltä,
jos ja kun he eivät voi vaatia meitä hyväksymään ruotsin pakollisuutta
eivätkä vaikenemaan pakon aiheuttamista ongelmista ja pakon kohtuuttomuudesta?

Mikä on se tapa, jolla heidän mielestään tavallinen hyväntahtoinen ja viisas ihminen esittää ja ajaa pakon purkamista?
Eikö tässä ole argumentoitu asiallisesti?
Eikö pakon perusteet ole kyseenalaistettu asiallisesti?
Eikö ole asiallisesti etsitty sitä, mitä pakolla oikein on ajettu takaa ja ketkä siitä hyötyvät?
Eikö ole asiallisesti esitetty pakon aiheuttamat ongelmat ja kohtuuttomuudet?

JV Lehtonen

#21 Lukematon viesti Kirjoittaja JV Lehtonen » 17.10.2013 22:30

Ahvenamaalla identiteetti menee solmuun jo siitä, että suomenkielisissä kartoissa lukee suomeksi Ahvenanmaa..

Mutta EVVK minulle.

Kaksoisstandardi minua ketuttaa.. Miksi minulla ei ole oikeutta ruotsittomaan identiteettiin ??

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013100 ... 1_uu.shtml

Identitet är ett komplicerat begrepp men försöker på något sätt uttrycka bandet mellan den enskilda människans känslor inför sig själv och ett kollektiv som delar åtminstone vissa av dessa känslor. Därför skapar en identitet alltid ett vi. Vi män, vi vita, vi svenskspråkiga, vi ålänningar, vi fotbollsspelare.
Som en konsekvens uppstår alltid ett dom. Dom som står utanför vår identitet, som är annorlunda, som inte förstår oss – eller som rentav inte kan förstå oss. Kvinnorna, dom svarta, dom finskspråkiga, ryssarna, dom som inte spelar fotboll.

Identiteter är alltid exkluderande. -paitsi suomenkielisellä, joka ei saa sulkea ruotsia pois identiteetistään!

http://www.nyan.ax/ledaren/?news_id=44643

Ruotsin kieli on ainoa asia, jota suomalainen ei saa sulkea pois identiteetistään!
Kristinuskon saa, sotimisen saa, heteroseksin saa, minkä tahansa muun asian saa sulkea pois identiteetistään.
Mutta ei ruotsin kieltä!

Vastaa Viestiin