Vireä 99-vuotias nauttii elämästä ja kritisoi pakkoruotsia

Tämä alue on avoin kaikille rekisteröityneille käyttäjille. Muille alueille voivat kirjoittaa vain yhdistyksen jäsenet.
Viesti
Julkaisija
NRR
Viestit: 9797
Liittynyt: 10.02.2013 15:38

Vireä 99-vuotias nauttii elämästä ja kritisoi pakkoruotsia

#1 Lukematon viesti Kirjoittaja NRR » 19.06.2017 00:16

Iloinen juttu älykkäästä ja edelleen elämässä kiinni olevasta vanhasta rouvasta
Puhelimen nettiyhteyden avulla Anja suuntaa mieluiten Facebookiin, jota hän seuraa päivittäin.

- Katselen erityisesti muiden laittamia videoita, varsinkin eläinvideot ovat hauskoja. Itse en kuitenkaan aio kirjoittaa sivulleni mitään. Olen lueskellut, miten hassuja asioita muuta kirjoittavat ja se riittää minulle, teräsmummo nauraa.

"Lähetin kuvan"

Tärkeä on myös Google-hakupalvelu.

- Etsin sen avulla paikkoja, joissa käyn kaupungilla. Siitä on suuri hyöty.

Anja on opetellut uudella puhelimellaan WhatsAppin käytönkin, viestien lähetys ja vastaanotto sujuu rutiinilla.

- Lähetän puhelimella nykyisin postikortit kuvaviestinä. Viime joulunakin otin kotona aiheeseen liittyvän kuvan, jonka lähetin tutuille tervehdyksenä.

- Myös videopuhelut ovat kivoja. Kun en enää käytä pöytäkonetta niskavaivojen vuoksi, korvaa tämä Skypen mainiosti.

Silti opeteltavaakin riittää vielä. Anjan seuraava etappi on videoiden kuvaaminen ja lähettäminen.

Anja Relander tutkii puhelimellaan Facebookia useita kertoja päivässä.

Ei pakkoruotsille

Suomessa on kuitenkin asia mikä harmittaa tamperelaisrouvaa, se on ruotsin kielen opiskelupakko.

- Miksi ihmeessä sellainen jäänne on yhä olemassa? Jos ruotsin kielen opiskeluun menevä aika käytettäisiin vaikkapa englannin opiskeluun, olisi se mielestäni järkevämpää.

- Minullakin kävi aikanaan niin, etten oppinut kunnolla ruotsia enkä englantia. Uskoisin oppineeni englannin paljon paremmin keskittymällä vain siihen.
http://m.iltalehti.fi/kotimaa/201706182 ... 7_u0.shtml