Eräs kuvaus huonosta hallinnosta

Tämä alue on avoin kaikille rekisteröityneille käyttäjille. Muille alueille voivat kirjoittaa vain yhdistyksen jäsenet.
Viesti
Julkaisija
NRR
Viestit: 9801
Liittynyt: 10.02.2013 15:38

Eräs kuvaus huonosta hallinnosta

#1 Lukematon viesti Kirjoittaja NRR » 05.03.2017 07:05

Hesarissa oli juttu tänään eräästä aivan toisesta aihepiiristä, jossa niin ikään on osoitettu "huonoa hallintoa" [artikkelin sanavalinta]:
Z [tuolloinen johtava virkamies] haluaa tuoda julki, miten sekavasti asia hoidettiin ja millaista johtamista hän näki kulisseissa. --- päätös runnottiin läpi --- Nyt, yli kahdeksan vuotta myöhemmin ---

Y [ex-ministeri] kertoo puhelimessa, että aikaa on kulunut ja hänen on vaikea muistaa yksityiskohtia tarkasti. Hän vetoaa hallitusohjelmaan ---

Oliko --- X:n [tuolloinen pääministeri] tuki?

”Ei kai sitä päätöstä olisi syntynyt, jos ei X:n tukea olisi ollut.”

Millainen sopimus oli?

”Mun on hirveän vaikea muistaa, siitä on niin kauan, ja olen jo sulkenut sen mielestäni.”

Y vaikuttaa haluttomalta muistelemaan päätösten taustoja. Oletko lukenut selvitysmiesten raportteja?

”En ole. On ollut muuta puuhaa.”

Mitä mieltä olet päätöksestä nyt?

”En mä sitä rupea nyt arvioimaan. Se on jäänyt mulla nyt niin kuin taakse.”

X:n esikunnasta vastattiin torstaina, ettei haastattelu tästä aiheesta ole nyt mahdollinen.

--- on palanut rahaa. --- työntekijätkin ovat laskeneet kustannuksia omin päin. --- Loppusumma oli yli 50 miljoonaa euroa. ---

M [nykyinen ministeri] vastasi HS:lle lauantaina sähköpostitse: Asiaan haetaan ratkaisua, mutta käsittely on kesken. Täsmällistä aikataulua ei tässä vaiheessa voi antaa.
Kielipolitiikka toiminee samalla tavalla, verkostot vain ovat vielä valmiimmat.